Zdrowie na jesień - po co sięgnąć, by zwiększyć odporność?

Zdrowie na jesień - po co sięgnąć, by zwiększyć odporność?

Redakcja

2016-09-21

brak komentarzy

Organizm wymaga wzmocnienia, szczególnie w sezonie jesienno-zimowym. Domaga się dodatkowo zwiększonej niż na ogół racji witamin oraz minerałów. Notoryczne zmiany temperatur, deszczowa pogoda i niedobór promieni słonecznych powodują, że liczba chorych ludzi gwałtownie zwiększa się. Są mimo wszystko składniki, dzięki którym naturalny poprawisz zdrowie, dodasz blasku skórze, zrzucisz niepotrzebne kilogramy czy podwyższysz odporność.

Jabłka

Jabłka to jedne z najzdrowszych owoców. Sięgając po nie, zaleca się pamietać, że najistotniejsze substancje skrywają się w skórce. To dokładnie tu są duże ilości pektyn, które czyszczą ciało ze niezdrowych składników. Jabłka powinny spożywać szczególnie osoby palące papierosy. Pektyny systematyzują także florę bakteryjną jelit, przeciwdziałają miażdżycy, obstrukcjom oraz uchronią bezpośrednio przed zawałem. Są świetnym bogactwem włókna pokarmowego.
Posiadają w swoim składzie także witaminę C, która świetnie umacnia układ immunologiczny. W pojawiających się w owocach składnikach mineralnych jest potas i żelazo. Przeciwdziałają anemii, są używane jako nieprzetworzone lekarstwo na bóle stawów, przejawiają właściwości moczopędne, dzięki czemu redukują opuchlizny nóg. 

Brukselka

Najsmaczniejsza okazuje się ta niewielka, o sprężystych liściach. Sadzi się ją wiosną, by dojrzała dokładnie na jesień. Posiada tyle samo miłośników delektujących się jej smakiem, co wrogów deklarujących, że nie zjedzą jej za żadne skarby świata. Jest stosowana do sałatek, jako dodatkowo do tart, włoskiego makaronu, świetnie smakuje w kombinacji z migdałami, a także skropiona oliwą z oliwek oraz posypana parmezanem.
Brukselka to szczególnie pożywne warzywo, które powinniśmy umieścić w swoim jesienno-zimowym menu. W pierwszej kolejności, obniża zakres niedobrego cholesterolu w krwioobiegu, sprawnie likwiduje wszelkiego typu stany zapalne wewnątrz organizmu, a do tego przejawia niski indeks glikemiczny oraz jest niskokaloryczne – 100 g brukselki to jedynie 40 kcal. Zielone kulki są dodatkowo pełne włókien pokarmowych, w związku z tym to warzywo muszą pokochać osoby chcące uwolnić się od paru nadprogramowych kilogramów. Z uwagi na obecność foliowego kwasu warzywo jest rekomendowane szczególnie paniom planującym potomka. To autentyczna skarbnica witaminy C, witamin z grupy B i beta-karotenu zamienianego organizmie na witaminę A. 

Jeżyny

Jeżyny to jedno z najskuteczniejszych naturalnych bogactw przeciwutleniaczy, które przejawiają właściwości przeciwnowotworowe. Świeże owoce są dodatkowo pełne witaminy C, w którą opłaca się zaopatrzyć ciało w sezonie chorobowym, ponieważ doskonale wzmocni naszą odporność. Jedyne 100 g pokrywa aż 1/3 dziennego zapotrzebowania. Z wyjątkiem witaminy C, jeżyny posiadają dodatkowo witaminy K, E i A. W owocach odszukasz dodatkowo spore ilości włókna pokarmowego, magnezu, manganu, miedzi i potasu. Jeżyny wpływają na pracę układu naczyniowego dzięki kombinacji witaminy C, antocyjanów i błonnika. Świeże owoce oddziałują antybakteryjnie, tymczasem ekstrakt naszykowany z liści jest moczopędny oraz napotny, a jednocześnie pomaga pozbyć się z ciała toksycznych składników.
 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyZdrowieZdrowe odżywianie