Jak działa kwercetyna?

Jak działa kwercetyna?

Redakcja

2017-05-02

brak komentarzy

Spożycie owoców a także jarzyn powoduje ogromne zalety na rzecz naszego zdrowia, broni bezpośrednio przed chorobami cywilizacyjnymi, w tym także symptomami syndromu metabolicznego, funkcjonuje profilaktycznie na pracę mózgu i polepsza dobre samopoczucie. Jednak na ich zbawienne cechy składa się szeroki wachlarz całkowicie różnorodnych substancji. Witaminy, minerały, błonnik, polifenole – wszelkie dokładają się do puli benefitów powiązanych z konsumpcją owoców a także jarzyn. W ostatnich latach w przyjaznych artykułach odkryliśmy następny, wartościowych budulec – kwercetynę.

Co to właściwie kwercetyna?

Kwercetyna okazuje się jednym z najbardziej znanych bioflawanoidów, które znajdują się w artykułach pochodzenia roślinnego. Zwłaszcza sporo znajdziemy jej w cebuli a także winogronie, chociażby inne składniki np. świeże owoce cytrusowe a także skórki jabłek także posiadają jej znaczące ilości. Szacuje się, że dorosła osoba, spożywa każdego dnia mniej więcej 50 miligramów kwercytyny. Sportowcy, zwłaszcza ci spożywający obfite ilości owoców a także jarzyn, będą dostarczali jej większe ilości z racji ogromnej kaloryczności diety, służącej pokrywaniu potrzeb energetycznych intensywnych ćwiczeń.

Wpływ na zdrowie

Szerokie spektrum danych obserwacyjnych wskazuje na to że kwercytyna znajdująca się w cebuli, jabłkach, winogronie a także winie przyspiesza pracę układu krwionośnego, redukując śmiertelność a także redukując ryzyko zawału. Eksperymenty laboratoryjne zdają się potwierdzać obserwowane korelacje, pokazując, że kwercetyna ma zdolność obniżania napięcia naczyń w wyizolowanych tętnicach, oraz obniża ciśnienie krwi u szczurów z nadciśnieniem.

Dawkowanie

Najpopularniejszą formą suplementacji kwercetyną okazują się tabletki, albowiem na rynku można także odnaleźć proszki, żele a także suplementy. Wszystkie pozwalają zapewniać obfite jej ilości za jednym zamachem. W zgodzie z dawkami stosowanymi w eksperymentach naukowych sugeruje się, żeby dzienna dawka kwercytyny wynosiła mniej więcej 200–400 miligramów, przyjmowane do 3 razy na dzień, swobodnie mniej więcej ok 20 min bezpośrednio przed daniami.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

ZdrowieSuplementy