Do czego prowadzi nadmiar cholesterolu?

Do czego prowadzi nadmiar cholesterolu?

Redakcja

2016-08-28

brak komentarzy

Mimo że cholesterol okazuje się konieczny do właściwego działania ciała, jego nadmiar wiąże się z poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi, zwłaszcza dolegliwościami układu krwionośnego. Statystyki znajdują się nieubłagane: schorzenia owe odpowiadają za aż 50 procent tych zgonów w Polsce.

W jaki środek ustrzec się więc bezpośrednio przed podwyższonym poziomem cholesterolu w krwioobiegu? Odpowiedzią okazuje się właściwa zbilansowana dieta i aktywność. Liczne eksperymenty naukowe dowiodły jednoznacznie, że istotnym faktorem ryzyka rozwoju miażdżycy i schorzeń będących wynikiem modyfikacji planu ćwiczeń miażdżycowych (choroba niedokrwienna mięśnia sercowego, udar mózgu) okazuje się dysfunkcyjny środek odżywiania: zawyżone picie tkanki tłuszczowej odzwierzęcej, a co się z tym wiąże także cholesterolu.

Zobacz też, dlaczego sól jest niezdrowa.

Ponieważ poleca się obniżenie udziału tych substancji w diecie i jednoczesne powiększenie jedzenia włókien pokarmowych trawiennego pochodzącego z jarzyn, owoców a także pełnoziarnistych preparatów zbożowych.

Co podnosi poziom cholesterolu?

Do kluczowych skarbnic cholesterolu przynależą podroby (wątroba, mózg, nerki, serce),  tłuste mięsa (przykładowo drób z tkanką skórną, boczek, żeberka, golonka), szynki (drobno mielone kiełbasy, pasztety, kaszanki, pasztetowe), jak także masło a także tłuste sery. Trzeba więc selekcjonować niskokaloryczne składniki mleczne a także niskotłuszczowe mięso i jego przetwory, a masło zamienić na małą ilość olbrzymiej jakości miękkiej margaryny, delikatny twarożek (do 5% tkanki tłuszczowej), pastę z awokado (przykładowo guacamole) czy pastę z ciecierzycy (przykładowo hummus). Śmietanę świetnie wyprze jogurt, a chuda szynka drobiowa będzie doskonałą wariantem na rzecz kiełbasy lub parówki. Tłuste kawałki mięsa, np. karkówka, swobodnie zamienić na drób (obowiązkowo bez tkanki tłuszczowej a także cery) i ryby.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyZdrowieOdchudzanie