Czy banan jest zdrowy? O paru udowodnionych właściwościach bananów

Czy banan jest zdrowy? O paru udowodnionych właściwościach bananów

Redakcja

2016-08-16

brak komentarzy

Nie dość, że smaczny to jeszcze niezwykle odżywczy i nie do zastąpienia przy okazji wielu nękających nas dolegliwości. Zobacz sama, jakie cechy przejawiają banany.

Sycący i słodki posiada łagodne wnętrze, niesamowicie delikatne dla układu trawiennego. A ponieważ rzadko prowokuje reakcje alergiczne, jest jednym z pierwszych owoców, jakie serwuje się niemowlakom. Banan jest także użyteczną i pełną witamin oraz soli mineralnych przegryzką dla starszych dzieci i osób dorosłych. Jeżeli nie jesteś na diecie, spożywaj go 1 raz na dzień, gdy się odchudzasz – co 2 dzień. Oto cechy bananów, które sprawią, że od dziś będziesz je pałaszować z wyjątkową przyjemnością!

Wpływ bananów na organizm

1. Uodparniają serce i układ krwionośny

Systematyczne spożywanie bananów broni układ naczyniowy przed szeregiem nieprzyjemnych i niebezpiecznych dolegliwości. Owoce te są bowiem źródłem zmniejszającego ciśnienie tętnicze krwi potasu. Prócz tego posiadają niemal tyle samo pektyn, co jabłka. Dzięki temu pozwalają redukować poziom cholesterolu, działając profilaktycznie przeciwko występowaniu miażdżycy.

2. Pomagają zasnąć i do tego w dobrym nastroju

Koktajl z banana i szklanki mleka ułatwia pójście spać. Taki drink stanowi dobre źródło tryptofanu – aminokwasu z jakiego w ciele produkowana jest serotonina. Wpływa ona na dobre samopoczucie i gwarantuje zdrowy, mocny sen.

3. Doskonale wpływają na pamięć i koncentrację

Jadłospis bogaty w banany wspomaga układ nerwowy. Średni owoc posiada niemal tyle samo magnezu, co garść orzechów. Pierwiastek ten bierze udział w transportowaniu energii do mózgu. Dzięki temu banany polepszają zdolność zapamiętywania i koncentracji.

4. Neutralizują kwasy żołądkowe

Urozmaicone o banany menu to sposób na zneutralizowanie organizmu. Ten intensywnie żółty owoc posiada sporo wapnia, potasu i magnezu – minerałów o właściwościach alkalizujących, które zmniejszają zakwaszające właściwości mięsa, ryb i jajek.

5. Pomagają przy problemach trawiennych

Dojrzałe banany o ciemnobrązowej skórce mogą być lekiem przy dolegliwościach z trawieniem. Działają bowiem zapierająco, hamując kłopotliwe rozwolnienia. Zmiksowany miąższ jest ponadto lekkostrawny i nie nadwyręża zadrażnionych przez schorzenia układu trawiennego jelit.

6. Polepszają odporność i wydolność organizmu

Spożywanie co najmniej jednego banana na dzień regeneruje ciało i przyspiesza jego odbudowę. To nie jedynie kopalnia siły, ale także multiwitaminowa tabletka polecana osobom dochodzącym do siebie po ciężkich schorzeniach czy operacjach, a także ludziom niedożywionym, np. chorym na jadłowstręt.

7. Stanowią doskonały pokarm po treningach

Bananowa przegryzka skonsumowana tuż po ćwiczeniach błyskawicznie zwiększa poziom naszych sił cielesnych. Dostarcza cukrów, które są zastrzykiem energii dla tkanki mięśniowej, a także witamin C i E tłumiących wolne rodniki, które produkowane są w trakcie nasilonego treningu.

8. Są idealna bronią w walce ze zgagą i wrzodami

Banany to artykuł również bardzo pomocny przy występowaniu zgagi. Trochę niedojrzałe, lekko zielone owoce pozwalają także zapobiec wrzodom. Ich wnętrze posiada sporo skrobi, która pokrywa błonę śluzową organizmu, zabezpieczając ją bezpośrednio przed zaburzeniami prowokowanymi przez soki trawienne.

Uwaga! Spożywanie bananów nie dla wszystkich może okazać się zdrowe. Na uwadze powinni mieć to w szczególności diabetycy. Owoc ten ma sporo cukrów i wysoki IG - 65. Od bananów lepiej stronić jest również przy dnie moczanowej. Po spożyciu owocu w ciele buduje się sporo kwasu moczowego intensyfikującego objawy choroby.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyZdrowie