Co jeść w stresujący dzień?

Co jeść w stresujący dzień?

Redakcja

2016-08-11

brak komentarzy

Ten pierwszy dzień w nowym biurze, prezentacja przed wymagającym klientem, a może ukazanie efektów projektu, nad którym działaliśmy kilka tygodni? To jedynie kilka stresujących zdarzeń w pracy. Jednak, nie zawsze możemy ich uniknąć. Nierzadko stres bywa wpisany w dany zawód. Całe szczęście, możemy liczyć na kulinarną pomoc. Należy jedynie wiedzieć, co wkładać na talerz, a to z kolei wyjaśniają specjaliści od diety z portalu Lepszy Trener.

Śniadanie na stres

Polecamy kromki razowego chleba z orzechowym masłem (masło wybieramy z rozwagą!). Dzięki temu zapewnimy organizmowi magnez, którzy chroni serce przed hormonem stresu adrenaliną i blokuje przed bólami migrenowymi. Sacharydy zawarte w produktach pełnoziarnistych są wolniej metabolizowane i stopniowo uwalniają energię. Brzuch burczy w pracy? Możesz się z nim rozstać raz na zawsze.

Lunch na stres

Doskonałą opcją są świeże owoce morza. To pyszna i bogata kopalnia magnezu. Gdy pełnoziarnisty makaron powiążemy z różnorodnymi skorupiakami uzyskamy posiłek lekki i mało kaloryczny. Jeżeli nie masz szansy zakupu owoców morza w zakładowym bufecie, postaw na strączkowe warzywa.

Zakąski na stres

Czekolada (oczywiście mowa tylko o czekoladzie gorzkiej) i banany stymulują wytwarzanie serotoniny, a więc hormonu wywołującego dobre samopoczucie. Sacharydy dodatkowo umacniają działania tych elementów diety. Wiadomo wszystko w granicach rozsądku.

Napoje na stres 

Twoimi pomocnikami w walce ze stresem w pracy będzie absolutnie wszystko, co posiada witaminę C, a więc sok z aronii bądź czarnej porzeczki. Czemu? Adrenalina redukuje tę witaminę w błyskawicznym tempie!


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowie