Wszystko o odchudzaniu w trakcie biegania

Wszystko o odchudzaniu w trakcie biegania

Redakcja

2016-09-18

1 komentarz

Redukowanie tłuszczu to dla licznych ludzi główny cel do osiągnięcia przy podejmowaniu aktywności. Dla pań szczególnie. O tzw. strefie redukcji tłuszczowej, ujemnym bilansie energetycznym i rozliczeniu długich, tlenowych ćwiczeń i treningów interwałowych.

Punkt krytyczny tłuszczowej a potrzeby wysiłkowe

Potrzeby wysiłkowe w licznych dyscyplinach uwarunkowane są zachowaniem mocy w trakcie aktywności aerobowej oraz anaerobowej  przy napotkanym oporze. Zależne są one od masy i jej składu. Im masa zdecydowanie bardziej zbliżona do wagi startowej o niewielkiej obecności nieaktywnej tłuszczu, tym korzystniejsze dotlenienie komórek i wyższe VO2max (najwyższy min. pobór tlenu- miara tlenowej wydajności organizmu). Wartości owe są mimo wszystko bardzo zindywidualizowane. Zdarza się, że po drastycznym ustabilizowaniu poziomu tłuszczu zachodzi zmniejszenie potrzeb wysiłkowych. 

Rozważnie jedz węglowodany

Również ich zbyt duża ilość, a także deficyt posiadają niekorzystne oddziaływanie na ciało. Bardzo często sportowcy jedzą za duże ilości węglowodanów. Potem myślą, z jakiego powodu mogą schudnąć, jeśli tak dużo się ruszają. Ładowanie węglowodanami jest potrzebne bezpośrednio przed maratonem, ale przy krótszych startach czy treningach nie bywa niezbędne. Ciało nie używa dostarczanych kcal i w rezultacie gromadzi je w formie tkanki tłuszczowej.

Tłuszcze redukują się w ogniu węglowodanów

Przemiana materii tkanki tłuszczowej i węglowodanów jest ze sobą dokładnie powiązany. Obniżenie poziomu węglowodanów niżej ustalonej wartości dezorganizuje działanie okresu Krebsa i jednocześnie utlenianie kwasów tłuszczowych. To wobec tego mówi się, że tkanka tłuszczowa redukuje się w ogniu węglowodanów, ponieważ WKT (wolne kwasy tłuszczowe) nie są w stanie być jednym bogactwem siły dla pracujących mięśni.

Czytaj także: Jak spalić szybko 1 kg tłuszczu?

Ćwiczenia z kolejnym obciążeniem

Aby z pewnością zacząć redukcję tkanki tłuszczowej, należy przestać biegać tylko na płaskich trasach. Ostatnie badania na Uniwersytecie w Południowej Dakocie uzasadniły intensywniejsze wykorzystanie tłuszczu w treningu interwałowym ze zwiększonym nachyleniem. Na przykład 10-cio sekundowe sprinty pod górę ze spokojnym zejściem w dół, zdecydowanie bardziej wykorzystują warstwę tłuszczową w trakcie redukcji tkanki tłuszczowej, niż zmęczenie na płaskiej wierzchniej warstwie. Co więcej bieg pod gorę przejawia mniejszy negatywny wpływ na stawy kolan. 


Dodaj komentarz

Komentarze

jola77

2016-10-15 19:26:08


czyli inacze poto zeb spalac tluszcz trzeba jesc cukry?

OdchudzanieTreningi