Slow jogging - czym jest i jakie daje rezultaty?

Slow jogging - czym jest i jakie daje rezultaty?

Redakcja

2016-08-30

1 komentarz

Slow jogging to typ ćwiczenia biegowego, polegający na truchtaniu wolniejszym aniżeli chodzenie. Stworzona przez japońskiego prof. Tanakę, który przez lata badał znaczenie poszczególnych dyscyplin wysiłkowych na dobre samopoczucie a także zdrowie. Dowiedz się, z jakiego powodu zaleca się ćwiczyć slow jogging a także jakie są zasady truchtania.

Czemu zaleca się ćwiczyć slow jogging?

O tym, że sport sprzyja utracie nadprogramowe kilogramy a także zdrowej figurze, nie musimy nikogo uświadamiać. Sport w dowolnej wersji, a zatem choćby najzwyklejszy spacer, może dać imponujące skutki.Naturalny a także nieobciążający slow jogging, zdecydowanie rzutuje na odmianę wytrzymałości organizmu, a zarazem jak uzasadniły eksperymenty prof. Tanaki, na obniżenie śmiertelności, choćby u ludzi cierpiących na zespół metaboliczny. Zaletą tego sportu okazuje się to, że przy dokładnie takim samym odcinku a także takiej samej prędkości wydatek kalorii organizmu w okresie slow joggingu okazuje się dwukrotnie większy, aniżeli przy chodzie. By zgubić 200-300 kcal, musimy wybrać się na 7-kilometrowy spacer. Slow jogging zaś, także w tempie spacerowym, zapewni redukcję owej samej ilości kcal już na 3,5-5 kilometrowym odcinku.

Slow jogging - jak ćwiczyć?

Jak sugeruje określenie, slow jogging to bieg w dość wolnym tempie. To dokładnie truchtanie oraz to znacznie wolniej, aniżeli może się wydawać. Oto parę fundamentalnych reguł, które przygotują do rozpoczęcia slowjoggingowych ćwiczeń.

Zobacz też, co lepsze: cardio czy siłowy

Tempo bez zadyszki

Biega się tempem rzeczywiście wolnym, umożliwiającym swobodną konwersację, bez uczucia wyczerpania czy przyspieszonego oddechu. W rzeczywistości oznacza to, że osoba uprawiająca slow jogging będzie wyprzedzana przez zdziwionych spacerowiczów, bo przeciętna szybkość truchtu to 4-5 km/h, czy wolniej, aniżeli znaczna część osób przemieszcza się idąc pieszo.

Lądowanie na środkowej części stopy

Uprawiając slow jogging powinno się lądować na śródstopiu, miękko, wykorzystując naturalne amortyzatory w stóp. Długość jednego kroku musi stanowić 1/3 kroku przy lądowaniu na pięcie. Nie powinno się mylić tego mimo wszystko z biegiem na palcach - by pojąć precyzyjnie, o jaki sport chodzi, spróbujmy pobiec boso, w tył lub poskakać, a następnie biec starając się lądować w tym samym punkcie stopy.

Sylwetka

Podbródek musi być skierowany nieco ku górze, figura wyprostowana, a linia wzroku na poziomie horyzontu. Ta pozycja sprzyja naturalnemu ruchowi ciała a także musi być bazą przy slow joggingu. Stopy zaś przemieszczają się po 2 równoległych torach.OddechCiało w automatyczny sposób dostosowuje oddech do realizowanej czynności, zatem żadna specjalna metoda nie jest niezbędna. Starczy nieco otworzyć usta oraz zdać się na naturę.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Form Explode w promocji:
Form Explode
297 zł 137 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 159 głosów.

Dodaj komentarz

Komentarze

matieu0

2016-10-18 14:34:08


slow jogging? po co nazywac to po angielsku jak można po prostu powiedzieć truchtanie?

ZdrowieOdchudzanieTreningi