Poznaj 4 zasady suplementacji sportowej!

Poznaj 4 zasady suplementacji sportowej!

Redakcja

2016-09-25

brak komentarzy

Zanim kupisz jakąkolwiek odżywkę, zobacz, jakie są główne zasady suplementacji sportowej. W ten sposób uchronisz się błędów w dawkowaniu i nie nabierzesz się na chwyty marketingowe używane przez wytwórców. Poniżej 4 zasady suplementów, których przestrzeganie zapewnia najskuteczniejsze rezultaty w przyroście masy i polepszeniu osiągnięć wysiłkowych.

1. Zadaj sobie pytanie: czy potrzebuję suplementów?

Jeżeli w głowie zaświtała ci myśl, by zacząć większą suplementację tabletkami lub odżywkami, na pewno zauważyłeś u siebie intensywniejsze zapotrzebowanie na składniki budulcowe. Jeśli mimo wszystko chęć suplementów nie jest rezultatem samodzielnej obserwacji, a wyłącznie mody lub presji środowiska (wszyscy moi koledzy chodzący do klubu fitness wykorzystują odżywki, zatem ja także muszę) - lepiej zrezygnuj z kupowania dowolnych specyfików. Nowatorscy fachowcy od odżywiania odradzają spożywanie dowolnych nadprogramowych "wspomagaczy", w miejsce owego rekomendują świetnie zrównoważoną dietę.

2. Ustal cel suplementów

By nabrać muskulatury, należy postawić głównie na aminokwasy BCAA o najlepiej udowodnionej efektywności, a w dalszej kolejności białko. Dla ektomorfika, który chce przybrać na wadze dedykowane są gainery, mimo wszystko ich korzystne oddziaływanie okazuje się podważane przez część profesjonalistów. Tego rodzaju składniki są słabo wchłaniane przez ciało, a co więcej ich wytwórcy zazwyczaj dają nieprawdziwy skład. Przy redukcji tłuszczowej sprawdzają się termogeniki obejmujące między innymi wyciągi z herbaty zielonej, kofeinę, kapsaicynę, CLA. Nie dobrze zaś wierzyć w reklamy tabletek odchudzających z L-karnityną, bo teza o jej rzekomo wyszczuplającym oddziaływaniu została naukowo obalona.

3. Dobieraj tabletki zależnie od swojego stażu treningowego

Jeżeli dopiero zaczynasz własną przygodę ze sportem, kupowanie całego arsenału tabletek odchudzających okazuje się wyrzucaniem oszczędności w błoto. Również początkujący, aeroby zaawansowani sportowcy jako bazę swojej suplementacji powinni wybrać aminokwasy BCAA. Odżywka ta doprowadza najlepszych ilości substancji niezbędnych do budowy mięśni i przejawia udowodnioną efektywność. W dalszej kolejności trzeba wyposażyć się w białko serwatkowe - chociaż jego właściwości dodatkowo bywa naukowo poświadczone, odżywka ta zawsze jest tolerowana przez ciało i zazwyczaj posiada dodatkowe, negatywne elementy. Inne odżywki, takie GABA czy beta alanina, dedykowane są ludziom zdecydowanie bardziej rozwiniętym, które posiadają okazalsze doświadczenie w treningach i układaniu kuracji odchudzającej.

4. Dobieraj tabletki do diety – nie inaczej!

Tabletki muszą okazać się uzupełnieniem menu, a nie zastępować ją. Wobec tego trzeba kupić odżywkę mając już ustalony plan odżywiania. Zaledwie po przeanalizowaniu składu kuracji odchudzającej, między innymi jej odżywczości, ilości dostarczanego białka, cukrowców i tłuszczy, da się odejść do kupna właściwych specyfików.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Form Explode w promocji:
Form Explode
297 zł 137 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 174 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

TreningiSuplementy