Ile kalorii spalamy chodząc po schodach?

Ile kalorii spalamy chodząc po schodach?

Redakcja

2016-11-18

brak komentarzy

Trenować powinien każdy, obojętnie na to, czy się wyszczupla, czy nie. Jeżeli nie posiadasz czasu na systematyczne wizyty w fitness klubie, rozpocznij... chodzić po schodach. Ta banalna aktywność zwana bywa tower running (trucht na wieżę) w wyczynowej wersji lub stair climbing (wspinaczka po schodach). Zobacz, ile kalorii spalamy chodząc po schodach.

Jeżeli pracujesz w wysokim biurowcu lub mieszkasz w wielopiętrowym budynku, wykorzystaj to oraz pokonuj schody z taką częstotliwością, jak się da - w wersji light, wchodząc, w wersji hard, wbiegając. Możesz dodatkowo zaznać dobrodziejstwa działania wspinaczki po schodach w fitness clubie, trenując na przyrządzie zwanym drabiną Jakuba ("Jacob’s ladder"). Ta cud maszyna okazuje się idealnym przyrządem cardio do stawienia czoła zbędnym kilogramom oraz polepszenia sprawności. Razie to fitnessowa nowinka, dostępna wyłącznie w jednym z warszawskich hoteli, ale z pewnością lada moment pojawi się w licznych pozostałych siłowniach.

Nie trzeba mimo wszystko być sportowcem, by trenować wspinaczkę po schodach amatorsko. Tym środkiem nie jedynie uatrakcyjnisz całościową kondycję fizyczną oraz wydolność ciała, ale także wydolność mięśnia sercowego oraz krwioobiegu i aparatu kostno-stawowego. I spalisz ogrom kalorii. Ogólnie przyjmuje się, iż w trakcie spacerowania po schodach tracimy 500 - 1000 kcal na godzinę. 

Program uniwersalny

Wbieganie po schodach to uniwersalny trening, doceniany również przez początkujących, jak także przez licznych zawodników trenujących szczególnie różnorodne kategorie (tenisiści, bokserzy, sprinterzy średniodystansowi). Uznaje się, iż w czasie tego typu biegu redukuje się dwa więcej kalorii niż w trakcie klasycznego joggingu. Jest także ekonomiczne czasowo: 20-minutowe bieganie da się zastąpić 10 minutami joggingu po schodach. Stair climbing doskonale rozwija tkankę mięśniową, szczególnie łydek oraz ud, ale także talii, a także redukuje "skórkę pomarańczową"! Tak jak w kwestii wszystkich nowych form treningów, powinnaś zacząć ćwiczenia stopniowo. Rozpocznij klasycznie, od wchodzenia po jednym stopniu. Po 4 - 6 tygodniach, gdy zaadoptujesz do tego trudu stawy oraz serce, wypróbuj pokonywać dwa stopnie jednocześnie.

Poniżej parę wytycznych, które pomogą cieszyć się z ćwiczeń:

Znajdź bezpieczne miejsce. Schody o równej wysokości, prawidłowo oświetlone oraz niezatłoczone, na poziom parunastu pięter. Wiadomo, zamiast biegać po schodach, można dodatkowo biegać pod górę w naturalnym terenie. Tyle iż położenie stóp przy joggingu po schodach okazuje się lepsze dla stawów oraz ścięgien niż w wypadku joggingu pod górę, a rezultaty kondycyjne zbliżone. Wbiegaj po jednym stopniu, starając się stawiać na nim całą stopę. Nie zapominaj, iż chwila nieostrożności może kosztować zerwanie albo naciągnięcie ścięgna Achillesa. Doświadczeni sportowcy w trakcie zawodów wbiegają, przeskakując po dwa lub trzy schodki. Pomagają sobie również, przytrzymując się poręczy. Tobie mimo wszystko chodzi o ćwiczenia dla organizmu, zatem tych chwytów nie próbuj, by nie utracić balansu. W okresie joggingu zachowuj odpowiednią postawę. Nie wychylaj nazbyt bardzo korpusu w przód ani do tyłu. Biegnij z rozluźnionymi ramionami. Biegaj wyłącznie wzwyż. Zbieganie wywołuje obfite przeciążenie kostek oraz kolan. W dół zjeżdżaj windą. Nie przeciążaj się. Lepiej będzie, jeżeli dziennie wejdziesz parę razy po schodach, niż gdy zrobisz dwa ekstremalne ćwiczenia tygodnia. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieTreningi