Czy stosowanie kreatyny jest bezpieczne?

Czy stosowanie kreatyny jest bezpieczne?

Redakcja

2016-10-06

1 komentarz

Suplementem diety, który budzi powszechne obiekcje okazuje się bez wątpienia kreatyna. Pomimo ogólnego stosowania, wokół jej tematu toczą się burzliwe spory na temat wpływu na ciało oraz budowanie mięśni. Czy stosowanie kreatyny jest całkowicie bezpieczne dla organizmu? A jak kreatyna rzutuje na młody organizm nastolatka? Śpieszymy z wyjaśnieniem!

Kreatyna - bezpieczeństwo stosowania

Mimo że powszechne suplementy dla zawodników mogą spowodować odmienne skutki uboczne, bezpieczeństwo zażywania kreatyny wykazały skrupulatne analizy naukowe. Używanie kreatyny nie niesie zagrożenia, dopóki jest przyjmowana racjonalnie – niepohamowany wzrost tkanki mięśniowej może okazać się niezdrowy. W poszczególnych sytuacjach kreatyna może spowodować mimo wszystko kłopoty żołądkowe, odwodnienie, skurcze mięśni.

Mogą wydarzyć się dodatkowo wahania nastrojów oraz ogólne pogorszenie nastroju. Powinno się więc wystrzegać się przyjmowania nazbyt wielkich dawek jednorazowo. Nadmiar tego składniku jest trawiony do kraetyniny, której nazbyt zbyt wysokie nasycenie może przyczynić się do urazu nerek.

Kreatyna dla nastolatków

Żadne z przeprowadzanych nad kreatyną analiz nie udowodniło, że może posiadać ona niekorzystny wpływ na osoby nastoletnie. Przeciwnie – substancja ta jest stosowana w kuracji różnego typu dysfunkcji mięśni. Trzeba mimo wszystko pamietać, że młody sportowiec, który chce zacząć stosowanie kreatyny musi spełniać parę warunków. Jest istotne, by miał za sobą czas dojrzewania, kiedy to występują silne zmiany rozwojowe.

Suplementacja może zachodzić tylko za zgodą rodziców świadomych jej wpływu na ciało oraz pod okiem wykwalifikowanego trenera lub specjalisty. Może być łączona ze zdrową, właściwie przygotowaną oraz dopasowaną do wieku ćwiczącego dietą w dokładnie opisanych dawkach. Nie zapominajmy, że picie kreatyny nie może zastąpić aktywności fizycznej. Suplementacja musi współgrać z właściwym trybem życia – głównie regularnymi zajęciami i właściwą dietą.


Dodaj komentarz

Komentarze

klobudzinska83

2016-10-20 17:59:09


zdrowe suplementy sa ok, ale tylko wtedy gdy mamy tez zdrowy tryb zycia - zrownowazona diete, ruch

ZdrowieTreningiSuplementy