Czy można schudnąć jeżdżąc na rowerze?

Czy można schudnąć jeżdżąc na rowerze?

Redakcja

2016-11-20

brak komentarzy

Jazda kojarzy ci się wyłącznie z delikatną przejażdżką po mieście? Okazuje się, iż podczas niej da się zgubić wiele kalorii, pobudzić przemianę materii i uwolnić się od "skórki pomarańczowej". Należy jedynie mieć świadomość, jak często trenować, ile czasu i w jakim tempie, by rozpoczać spalenie tkanki tłuszczowej. Czy można schudnąć jeżdżąc na rowerze? Oczywiście - instruktor personalny zdradza jak spalić centymetry zastosując taki typ ćwiczeń. 

Jazdę na rowerze traktujemy zwykle rekreacyjnie. Czy przejażdżka na rowerze może zastąpić trening?

Naturalnie. Jeżeli to jednostajna, średnio mocna jazda, da się ją porównać do wysiłku tlenowego (aerobowego), a więc takiego, podczas jakiego ciało zdobywa moc prosto ze zgromadzonego w naszym ciele tłuszczu. Taki trening jest efektywny w pozbyciu się paru kilogramów. DUżo bardziej skuteczny jest mimo wszystko program interwałowy. Możemy go wykonać dzięki jeździe w zmiennym tempie - raz jedziemy błyskawicznie, tak iż ledwie starczy nam tchu, a raz wolniej - a to wszystko w danych przedziałach czasu. Aby wykonać treningi interwałowe możemy dodatkowo stosownie dobrać trasę, przykładowo cyklicznie pokonywać górki (wysiłek) i zjazdy (relaks). Taki trud nie czerpie siły wprost z tkanki tłuszczowej, ale posiada spory wpływ na podkręcenie tempa trawienia, co doprowadza do "palenia" tkanki tłuszczowej raczej po, niż podczas ćwiczeń. To efektywniejszy trening również jeżeli chodzi o redukowanie warstwy tłuszczu, a także rozwój wytrzymałości.

Czy będzie wystarczające jechać raz prędzej, a raz wolniej?

Niekoniecznie. Treningi interwałowe nie są dla amatorów. Należy mieć świadomość po prostu jak i kiedy pobudzić, a gdy zmniejszyć tempo, i ile czasu muszą takie etapy przebiegać. Jeżeli już opanujemy to, będziemy trenować lepiej niż podczas aerobów, ponieważ organizm jest czymś zaskakiwany, nie będzie się przyzwyczajał.

Ile czasu każdego dnia musimy trenować, aby zrzucić wagę?

Najrozsądniej wiadomo trenować dziennie. Jeżeli jedziemy średnim tempem, to poprzez 60 minut spalimy jakieś 300-400 kcal. Jeżeli jedziemy prędzej to spalimy choćby dwa więcej.

Czy trening na rowerze pozwala uwolnić się od "skórki pomarańczowej"?

Jazda na rowerze to korzystny przepis na eliminowanie warstwy tłuszczu w całym ciele, a więc też w przestrzeniach, w których pojawia się skórka pomarańczowa - na udach i pupie, co z pewnością zredukuje zauważalność takiej dolegliwości. Mimo wszystko aby uzyskać taki rezultat wyłącznie podczas jazdy na rowerze, zaleca się wykonywać trening inwerwałowy, w trakcie których tętno musi być powyżej 170 uderzeń na minutę. Aby to skontrolować, dobrze wyposażyć się w pulsometr.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieTreningi