Brzuszki na piłce fitness: jak ćwiczyć, by spalić najwięcej kalorii?

Brzuszki na piłce fitness: jak ćwiczyć, by spalić najwięcej kalorii?

Redakcja

2016-08-31

brak komentarzy

Brzuszki na piłce treningowej to jedno z najskuteczniejszych treningów modelujących brzuch. Jak je prawidłowo robić? Zobacz sama!

Czemu zaleca się wykonywać z wykorzystaniem piłki? Przede wszystkim dlatego, bo taki regularny trening angażuje do pracy wszelkie mięśnie brzucha (prosty, skośne wewnętrzne oraz zewnętrzne i poprzeczny). Korzystając z piłki możesz także w prosty sposób różnicować ćwiczenia, przykładowo stając na palcach (wówczas bardzo trenujesz mięśnie nóg).

Piłka - przez fakt, że nie jest stabilnym urządzeniem do treningów - posiada także dużeznaczenie na wzmacnianie wielu innych partii ciała, niekoniecznie wyłącznie tych, które obecnie ćwiczysz. Mowa tu przykładowo o mięśniach okalających kręgosłup, które stabilizują twoją figurę.

Jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia na piłce?

1. Przyjmij prostą postawę ciała - usiądź na piłce całym oraz stopniowo przestawiaj stopy tak, by położyć się na plecach (zatrzymaj ruch wówczas, gdy piłka znajdzie się pomiędzy biodrami i łopatkami).

2. Rozsuń stopy na szerokość bioder - pilnuj by twoje nogi były ugięte pod kątem prostym.

3. Ułóż ręce na szyi - nie zapominaj, by robiąc nie ciągnąć głowy rękoma do przodu!

4. Trzymaj łokcie szeroko. Zachowaj odstęp pomiędzy brodą a klatką piersiową. Nie zaciskaj szczęki.

5. Wraz z wydechem unoś górną partię korpusu z powierzchni piłki.

6. Kolejnym krokiem jest skręt w prawo. Potem z wdechem wróć do pozycji wyjściowej. Powtarzaj ruch na lewą stronę. Przez cały czas mięśnie brzucha muszą być spięte!Podczas wykonywania brzuszków pilnuj, by mieć proste plecy.

Wypróbuj też ćwiczenia na taśmach TRX - są jeszcze skuteczniejsze niż piłka!


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieTreningi