Zdrowotne właściwości niedocenianych warzyw: zielony groszek, dynia, bób

Zdrowotne właściwości niedocenianych warzyw: zielony groszek, dynia, bób

Redakcja

2016-08-31

brak komentarzy

Jesz niewiele zielonego groszku, dyni i bobu? Powinnaś zmienić swoje przyzwyczajenia żywieniowe. Te warzywa so niezwykle zdrowe.

Zielony groszek

Młody wraz ze strąkiem swobodnie spożywać na surowo. Jest zdecydowanie obfitszy w wit. a także sole mineralne a także szybciej strawny aniżeli suchy groch. Ma sporo białka, żelaza, wapnia, fosforu, potasu, beta-karotenu, wit. C, PP, z zespołu B, oraz włókien pokarmowych, które stabilizuje metabolizm a także sprzyja eliminowaniu cholesterolu z żołądka. Młody groszek okazuje się kopalnią wit. E. Znakomicie komponuje się w sałatkach. Można ugotować zupę krem, udusić, a na zapas zamrozić (zachowuje piękny kolor).

Sprawdź też, czy zupy są zdrowe

Dynia

Popularna u nas odmiana waży 8–10 kg, posiada pomarańczowy wnętrze a także łagodny słodzony smak. Jest zasobna w minerały, między innymi potas, wapń, fosfor, magnez a także żelazo. Poza prowitaminą A a także witaminą E daje dużo wit. PP, C, B1 a także B2, foliowego kwasu a także pantotenowego, oraz włókien pokarmowych a także pektyn. Najwięcej prowitaminy A a także wit. C posiada dynia całkowicie dojrzała, następnie ich ilość sukcesywnie spada. Dynia okazuje się nieco strawna, nie prowokuje alergii. Pestki dyni polepszają pracę mózgu a także układu nerwowego, przeciwdziałają schorzeniom prostaty. Dynia nadaje się na surówki, zupę (przykładowo krem), zapiekanki, do duszenia a także faszerowania. Można ją także marynować.

Bób

Znany był już w neolicie. Jego ziarna znaleziono w wykopaliskach w Biskupinie. To dobra kopalnia białka, sacharydów, włókien pokarmowych. Posiada dużo soli mineralnych – sporo wapnia, fosforu, żelaza a także magnezu, wit. PP, z zespołu B, beta-karoten a także wit. C. Jest dość odżywczy, w dietach wegetariańskich substytuuje mięso. Młody bób gotuje się 20 minut–30 min., suszony trzeba bezpośrednio przed gotowaniem namoczyć jak wszelkie strączkowe. Bób soli się pod koniec gotowania (uwaga, łatwo zapomnieć!) lub wyłuskany – na talerzu. Najdogodniej smakuje sam, podany z koperkiem. Dobrze komponuje się w sałatkach, zupach, pastach do chleba. Ze względu na to, że okazuje się ciężkostrawny, nie poleca się go małym dzieciom, ludziom starszym a także prowadzącym siedzący tryb życia.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Forskolin 2 w promocji:
Forskolin 2
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 160 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyZdrowie