Zasady układania diety lekkostrawnej

Zasady układania diety lekkostrawnej

Redakcja

2016-10-27

1 komentarz

Kiedy decydujemy się przejść na dietę, największym wyzwaniem jest ułożyć odpowiedni jadłospis. Dieta powinna być lekkostrawna, bogata w świeże warzywa i owoce, które dostarczą nam cennego błonnika, witamin i minerałów. Dobrze, gdy jest też urozmaicona. To wszystko już wiesz, ale po kilku tygodniach brakuje Ci pomysłów na zdrowe dania. Nasza redakcja spieszy z pomocą! Oto kilka przepisów, które urozmaicą Twój jadłospis.

Francuska zapiekanka warzywna

Składniki: 1 bakłażan, 1 cukinia, 2 marchwie, 2 pietruszki, 1 nieduży por, 1 papryka, 2 duże ziemniaki, pół kulki mozzarelli, zioła. Warzywa pokrój w plasterki. Dno naczynia żaroodpornego natłuść olejem rzepakowym lub oliwą z oliwek, następnie warstwami ułóż w nim warzywa, posypując je ulubionymi ziołami (np. tymiankiem, oregano). Całość zalej ¼ szklanki wody. Piecz w temperaturze 200 st. pod przykryciem. Po upływie około 40 min zdejmij przykrycie, ułóż na zapiekance plasterki mozzarelli i zapiekaj danie jeszcze około 15 minut.

Kurczak z dzikim ryżem

Składniki: pierś z kurczaka, torebka dzikiego ryżu parboiled, 10 dkg fasolki szparagowej, 10 dkg brukselki, 1 marchew, 1 pietruszka, 1 mały seler, sos sojowy, oliwa, zioła.  Mięso i warzywa czyścimy, a następnie kroimy w kostkę. Pierś posypujemy ziołami (oregano, bazylia, rozmaryn), zalewamy odrobiną oliwy i sosu sojowego z obniżoną zawartością soli i odstawiamy pod przykryciem na około 5-10 minut. Przez 2 minuty podsmażamy kurczaka w wysokiej temperaturze. Dodajemy warzywa, podlewamy odrobiną wody i przykrywamy do duszenia (około 20 minut na wolnym ogniu). W międzyczasie gotujemy ryż. 

Pieczony łosoś z porem

Składniki: nieduży filet z łososia, pół pora, natka pietruszki, szczypior, chuda śmietanka, 50 g kaszy jaglanej, cytryna. Por pokrój w plasterki i obsmaż do miękkości na niewielkiej ilości tłuszczu. Posiekaj pietruszkę i szczypior. Na dużym kawałku folii aluminiowej ułóż 2 plasterki cytryny, a na nich rybę. Na środek filetu nałóż podsmażonego pora, skrop go śmietanką, posyp szczypiorkiem i natką pietruszki. Zawiń rybę folią, pozostawiając niewielki otwór, aby mogła „oddychać”. Piecz w temperaturze 180 st przez około 20 minut. W międzyczasie ugotuj kaszę jaglaną.

Jak widać, wystarczy naprawdę niewiele składników, aby stworzyć prawdziwe rarytasy, które nie tylko są apetyczne, ale i bogate w składniki odżywcze. Zachęcamy do gotowania!


Dodaj komentarz

Komentarze

emige01

2016-10-30 10:34:09


zapiekanka warzywna to również fajny zamiennik dla dzieciaków. polecam.

DietyOdchudzanieZdrowe odżywianie