Zasady przygotowywania posiłków w diecie TLC

Zasady przygotowywania posiłków w diecie TLC

Redakcja

2016-12-04

brak komentarzy

DIecie TLC najistotniejsze jest zmniejszenie podaży kalorii z tłuszczów trans oraz nasyconych kwasów tłuszczowych pochodzenia zwierzęcego. Przybliżają one do podwyższania poziomu niedobrego cholesterolu LDL w krwioobiegu, tworzenia się blaszki miażdżycowej, powiększają niebezpieczeństwo zawału oraz schorzeń mięśnia sercowego. Tłuszcze trans odnajdziemy w twardych margarynach, łakociach, żywności rodzaju fast food czy też instant, a tłuszcze nasycone posiadają tłuste mięsa oraz jego przetwory, masło i tłusty nabiał, na przykład sery żółte.

W obniżaniu poziomu cholesterolu szczególnie efektywne są sterole oraz stanole pochodzenia roślinnego, które budową przypominają cholesterol i w ten sposób zwalczają jego absorpcję do układu krwionośnego. Porcja terapeutyczna steroli to ok. 2 g każdego dnia. By osiągnąć ją z dietą, niezbędne okazuje się spożycie produktów spożywczych wzbogacanych, na przykład margaryn miękkich. W ten sposób da się zredukować zakres LDL o 5-15% w okresie paru tygodni. Jadłospis TLC poleca konsumowanie tłustych ryb morskich dwa tygodniowo, bo dostarczają one kwasów omega-3, które niwelują zakres trójglicerydów, oddziałują pozytywnie na pracę mięśnia sercowego czy też redukują niebezpieczeństwo zawału.

Powiększenie udziału błonnika rozpuszczalnego diecie sprzyja obniżaniu poziomu cholesterolu w krwioobiegu, redukuje niebezpieczeństwo schorzeń mięśnia sercowego oraz osłabia absorpcję cukrów z jedzenia, wskutek czego broni przed insulinoopornością. W ogromnej ilości posiadają w swoim składzie go jarzyny czy też świeże owoce, korzenia strączkowe, orzechy, płatki owsiane oraz inne składniki pełnoziarniste. Dieta TLC poleca także obniżenie ilości sodu w potrawach. Sód jest aktualny właściwie w kolejnymi produkcie przetworzonym, jak przykładowo chleb czy też szynki, wobec tego zaleca się dokładnie czytać opisy.

Zasady przygotowywania posiłków w diecie TLC

W jadłospisie TLC rekomendowane są sposoby przygotowywania dań, w których stosuje się jak najmniej tłuszczu. Smażenie zaleca się podmienić gotowaniem, gotowaniem na parze, duszeniem czy też pieczeniem i grillowaniem. Poleca się stosowanie patelni nieprzywierających, na których da się wykonać danie bez tłuszczu. Jeżeli używa się tłuszcz w obróbce termicznej, najrozsądniej przyjmować dozownik do spryskiwania, by zmniejszyć zawartość oleju. Sól trzeba co najmniej zredukować oraz podmienić ją w potrawach przyprawami oraz ziołami. W potrawach zaleca się korzystać z nabiału o obecności tłuszczu niżej 1%. Z pokarmów zaleca się wyeliminować mięsa z widocznym tłuszczem. Kurczaka oraz indyka przyrządza się bez skóry. Do pieczenia nie można używać masła i należy je podmienić margarynami miękkimi wysokiej jakości bez tłuszczów trans. Żółtka jajka w potrawach zaleca się podmienić białkami, na przykład 1 żółtko oraz 3 jaja w miejsce 2 całych jajek. Sosy oraz dressingi do sałatek najrozsądniej przyrządzać bez tłuszczu, na podstawie wody i octu. Słodkie napoje należy zastąpić wodą w ilości przynajmniej 2 l każdego dnia i dobrze wycofać się z wysokoprocentowych napojów. Pomiędzy daniami trzeba sięgać po surowe albo ugotowane na parze jarzyny.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Catch Me Patch Me w promocji:
Catch Me Patch Me
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 171 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyZdrowe odżywianie