Zakupy w markecie - jak nie nabrać się na chwyt marketingowy?

Zakupy w markecie - jak nie nabrać się na chwyt marketingowy?

Redakcja

2016-09-21

brak komentarzy

Jest wiele składników, które są ulepszane przez samych wytwórców oraz wzbogacone dużo zbędnych substancji. Na co zwrócić uwagę i jak nie dać się chwytom marketingowym?

Ryby

Sprzedaż dzikiego łososia, gdy w rzeczywistości jest on hodowany, lub kawioru z łososia, który tak właściwie jest ikrą suma nie jest taka rzadka. Supermarkety i duże sklepy sieciowe przechodzą audyty, zatem oszustwo jest zdecydowanie mniej realne w tym obszarze.

Ryż Basmati

Ryż Basmati jest jednym z najczęściej oszukiwanych typów ryżu. Ryż taki jest wyjątkowo czuły na zbyt wysokie ciepłoty i zbierany jedynie przez jeden miesiąc w roku u stóp Himalajów. Nic zatem dziwnego, że wiele jest sytuacji, w których inne typy ryżu długoziarnistego są mieszane z Basmati oraz reklamowane jako autentyk. Dokładnie zatem czytaj opisy oraz stroń od ryżu, który posiada wątpliwie mała cenę.

Soki

Soki z owoców bezustannie poddawane są oszukańczemu marketingowi. Można napotkać przypadki soków reklamowanych jako sok z granatu, które w zawartości obejmują wodę, barwniki oraz środek słodzący, choć „sok z granatu” dodatkowo da się jest odnaleźć w spisie składników. Najdogodniej jeść świeże owoce w całości, a nie w formie soku. Ciężko podrobić pomarańczę, a spożywanie jej daje naturalnego włókna pokarmowego oraz miąższu, które przeważnie nie są obecne w nektarach. Możesz także na własną rękę wycisnąć sok z owoców.

Mała czarna

Do małej czarnej także dorzuca się różnorodne inne mielone dodatki, przykładowo słodkie kartofle. Analogicznie zatem jak z przyprawami, kupuj kofeinę w formie niezmielonej oraz miel ją samodzielnie lub w sklepie/kawiarni.

Jogurt grecki

Wielu wytwórców nie produkuje naturalnego greckiego jogurtu, ale sprzedaje go jako taki – zazwyczaj to jednak najzwyklejszy jogurt z odrobiną pektyny, żelatyny czy pozostałych tanich elementów zgęstniających, co powoduje, że gęstość jest zdecydowanie bardziej kremowa. Produkt ostateczny posiada zdecydowanie mniej białka niż jogurt grecki, a koszt jest niemal identyczny. Za każdym razem zatem kontroluj tabelę składników – pełnowartościowy jogurt grecki posiada mleko oraz kultury bakterii, nic więcej.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Dr Farin w promocji:
Dr Farin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 128 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyZdrowe odżywianie