Sposoby na szybką utratę kilogramów

Sposoby na szybką utratę kilogramów

Redakcja

2016-11-27

brak komentarzy

Jest dużo sposobów na przyspieszanie zrzucania wagi, ale wyłącznie co poniektóre z nich znajdują poparcie w eksperymentach badawczych. Poniżej sposoby na szybszą utratę kilogramów, których efektywność nie zostawia wątpliwości.

Treningi siłowe redukują wagę lepiej niż aerobowe

Spór o to, czy korzystniejsze dla redukcji tkanki tłuszczowej są aktywność siłowe, czy cardio, istnieje od lat. Oba typy ćwiczeń posiadają miłośników i przeciwników, wokół nich narosły dodatkowo stereotypy. Siłowego treningu w szczególności obawiają się kobiety, ze względu na to że nie pragną prezentować się jak „mięśniak z osiedla”. Mimo wszystko nie ma się czego bać, bo zdrowe predyspozycje kobiet do budowania mięśni są nieduże. Za taki system dużej jest odpowiedzialny testosteron. Choćby faceci, których ciała wytwarzają niejednokrotnie więcej owego hormonu, muszą włożyć sporo trudu, by rozbudować tkankę mięśniową i wyrzeźbić figurę. Mimo wszystko bez wątpienia zdecydowanie częściej kobiety wybierają aerobic, rowerek albo pływanie.

Okazuje się, iż ta forma ruchu wpływa na sporo gorsze rezultaty w utracie tłuszczowej niż ćwiczenia siłowe. Poświadczają to rezultaty eksperymentów przygotowanych przez badaczy z Harvard School of Public Health, zamieszczonych w 2015 roku. W okresie 12 lat organizowano obserwację grupy 10500 osób zdrowych. Osoby, które poświęcały 20 min. każdego dnia na trening cardio, traciły widocznie mniej warstwy tłuszczu niż takie, które wybierały 20-minutowy trening. Jest to zwłaszcza uwydatnione w obszarze brzusznej tłuszczowej.

Właściwość snu rzutuje na przemianę materii

Według eksperymentów zamieszczonych w 2014 roku na łamach „American Journal of Epidemiology” na niebezpieczeństwo przybierania na wadze i nadwagi ma wpływ to, w jak zaciemnionym pokoju śpimy. W wyniku analiz ponad 100 tys. pań udowodniono, iż osoby, które spały w najciemniejszych pokojach, były o 21% mniej wystawione na kłopoty z nadwagą, niż takie, do których w trakcie snu docierało światło. Badacze wskazują, iż również sztuczne źródła światła, i promienie słoneczne docierające do pomieszczenia na parę godzin przed przebudzeniem rzutuje na dobowy rytm metaboliczny, pobudza wytwarzanie hormonów odpowiedzialnych za wrażenie głodu i sprzyja przejadaniu się kolejnego dnia.

Dla efektywnego zrzucania wagi nieodzowna jest także zbilansowaną ilość snu, średnio 7-8 h na dobę. U osób, które się nie wysypiają, zauważa się większy głód, który jest rezultatem zakłócenia produkowania hormonów, między innymi leptyny i greliny. Leptyna jest odpowiedzialna za hamowanie apetytu, a grelina za jego powiększenie. Deficyt snu obniża w krwioobiegu ilość leptyny, a podnosi greliny, czego rezultatem okazuje się nadmierne spożywanie. Ogromnym utrudnieniem w zrzucaniu nadwagi jest także znaczący poziom kortyzolu, na który rzutuje między innymi nazbyt krótki sen. Dostrzeżono, iż osoby, które śpią poniżej 6 h na dobę, posiadają większe dolegliwości z zrzucaniem nadprogramowych kilogramów i tracą więcej beztłuszczowej ciała, niż wysypiający się.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Catch Me Patch Me w promocji:
Catch Me Patch Me
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 157 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieTreningi