Poznaj właściwości soczewicy - zdrowszej alternatywy mięsa

Poznaj właściwości soczewicy - zdrowszej alternatywy mięsa

Redakcja

2016-09-13

brak komentarzy

Soczewica wraca do łask. Ta zapomniana przez pewien okres roślina, nazywana dawniej mianem „kawioru biednych”, nareszcie zyskuje całkowicie zasłużone laury, stając się coraz bardziej znanym dodatkiem do rozmaitych zup, sałatek, past oraz zapiekanek. 

Dla sercowców

Spożywanie soczewicy warto polecić ludziom walczących z problemami z układem krążenia. Wysoka obecność potasu spotęguje leczenie wysokiego ciśnienia tętniczego, duża ilość włókna pokarmowego zmniejszy ilość niedobrego cholesterolu LDL, a jednocześnie pozwoli zachować zdrowy poziom ciśnienia tętniczego. Cenny okazuje się także magnez, dzięki któremu krew i transportowany przez nią tlen oraz substancje odżywcze szybciej krążą wewnątrz organizmu.

Czytaj także: Detoksykacja wątroby. O czym trzeba pamiętać?

Obecny w soczewicy kwas foliowy redukuje ilość wytwarzanej homocysteiny, której zbyt duża ilość może przyczynić się do urazu ścian tętnic. Systematyczne spożycie owego warzywa neutralizuje zatem niebezpieczeństwo pojawienia się miażdżycy, zawału i udaru mózgu. 

W miejsce mięsa

Jednym z najbardziej wartościowych składników niepozornych ziaren okazuje się wysoko przyswajalne białko, które z sukcesem może podmienić to odzwierzęce. Sto gramów ugotowanej soczewicy doprowadza więcej niż 9 gramów owego elementu. Opłaca się podkreślić, że poziom jego absorpcji jest tylko o 11 procent niższy niż ma to miejsce w przypadku białka zwierzęcego oraz wynosi aż 85 proc. Po soczewicę z czystym sumieniem mogą sięgać zatem wegetarianie, a więc wszyscy ci, którzy z przyczyn zdrowotnych musieli wykreślić lub zredukować jedzenie mięsa bogatego w nasycone kwasy tłuszczowe. 

Pomoc w zrzucaniu wagi

Kanadyjscy badacze udowodnili, że zastąpienie co najmniej jednego posiłku na dzień daniem przyrządzonym z soczewicy powiększa wrażenie sytości aż o 30 proc. A to ze względu na wymienionego już błonnika, który sprawnie redukuje łaknienie oraz zaspokaja ssanie w żołądku na wiele godzin. Zabezpieczając bezpośrednio przed napadami wilczego głodu, chroni przed skokom poziomu cukru w krwioobiegu, a co za ta tym idzie – cukrzycy typu 2.  
Przyspiesza dodatkowo działanie układu trawiennego, pobudzając mechanizmy metaboliczne, co tymczasem sprzyja procesowi zmniejszenia wagi. Większą zachętę powinna stanowić mała kaloryczność jarzyny (116 kcal w 100 g) i mała obecność tłuszczu.

Czytaj także: Odchudzanie bez efektu jojo

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Dr Farin w promocji:
Dr Farin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 172 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyOdchudzanieZdrowe odżywianie