Otyłość brzuszna - czego nie jeść, aby pozbyć się „oponki”?

Otyłość brzuszna - czego nie jeść, aby pozbyć się „oponki”?

Redakcja

2016-10-30

brak komentarzy

Musimy spojrzeć prawdzie w oczy. Zbędne kilogramy zawsze są wynikiem dodatniego bilansu energetycznego. Czasem trudno w to uwierzyć, ale czy wiesz, że zjadając wyłącznie 100 kcal więcej niż organizm jest w stanie spalić możesz w ciągu roku przybrać na wadze aż 5 kilogramów? Nie powinien dziwić zatem fakt, że kolejnym krokiem będzie otyłość brzuszna. Czego nie jeść, a co jeść, gdy cierpimy na tę dolegliwość?

Po pierwsze, jedz mądrze

Jednym z najpoważniejszych problemów współczesnego społeczeństwa jest otyłość brzuszna. Czego nie jeść, aby nie dołączyć do grona osób, którym zagrażają poważne zaburzenia metaboliczne? Przede wszystkim potraw smażonych, panierowanych i przesiąkniętych tłuszczem. Wybierajmy białe mięso, drobiowe wędliny, zaś białe pieczywo zastąpmy razowym. Nie kupujmy słonych paluszków, orzeszków, chipsów, batonów ani hamburgerów, jeżeli nie chcemy, aby naszym problemem była otyłość brzuszna. Czego nie jeść definitywnie? Słodkości, od których nietrudno się uzależnić. Pamiętajmy za to o włączeniu do naszego jadłospisu ryb morskich, które są bogate w kwasy tłuszczowe omega - 3, a przy tym obniżają poziom złego cholesterolu. Nie zapominajmy, aby nasz jadłospis był podzielony na pięć posiłków dziennie w odstępach około 3-4 godzin pomiędzy nimi. 

Po drugie, ćwicz

Jeżeli należysz do grona osób otyłych ostrożnie podchodź do aktywności fizycznej. Istotne jest, aby w trakcie treningów nie obciążyć stawów ani tym bardziej nie zniechęcić się do ćwiczeń. Aby aktywność fizyczna przyniosła jakikolwiek rezultat musi być realizowana systematycznie - minimum 3 razy w tygodniu. Niech trening trwa co najmniej 40 minut, albowiem dopiero po upływie pół godziny zaczyna efektywnie spalać tkankę tłuszczową. Doskonałym pomysłem jest jazda na rowerze, jogging, pływanie oraz nordic walking. Szukaj każdej okazji do ruchu!

Po trzecie, nie stresuj się

Kluczem do zachowania równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym jest umiejętność radzenia sobie ze stresem. Przy organizacji dnia trzymaj się priorytetów, nie bierz na głowę zbyt dużo obowiązków. Każdego dnia znajdź co najmniej 30 minut dla siebie. Rób wtedy wyłącznie to, co Cię odpręża. Doskonale w stan relaksu wprowadza muzyka, joga oraz medytacje. 

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Dr Farin w promocji:
Dr Farin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 181 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyOdchudzanie