Nie mogę schudnąć karmiąc piersią!

Nie mogę schudnąć karmiąc piersią!

Redakcja

2016-10-30

brak komentarzy

„Nie mogę schudnąć karmiąc piersią” - woła wiele matek, które nie do końca mogą się pogodzić ze wzrostem wagi podczas ciąży. Niestety wykreowany ideał piękna stale bombarduje nas z każdej strony wzorem kobiety szczupłej i zadbanej. Dlatego też młode mamy czym prędzej starają się pozbyć nadmiaru kilogramów i wprowadzają restrykcyjne zasady do swojej codzienności. Czy słusznie? Niezupełnie

Dieta kobiety karmiącej piersią

Musimy zdawać sobie sprawę, że odchudzanie w każdym przypadku przebiega inaczej. Nie możemy oczekiwać, że odchudzające triki, które zastosowała nasza koleżanka sprawdzą się również w naszym przypadku. To samo dotyczy kobiet, które pragnąć zmniejszyć swoje wymiary o kilka centymetrów tu i ówdzie. Najlepszym rozwiązaniem dla młodych mam jest konsultacja z lekarzem. Warto jednak mieć świadomość, że w okresie karmienia piersią nie możemy przyjmować żadnych wyszczuplających suplementów diety ani stosować diet eliminacyjnych, np. wykluczających spożycie węglowodanów. Zatem, co zrobić, gdy młoda mama mówi „nie mogę schudnąć karmiąc piersią”? Postawić na racjonalne żywienie.

  1. Jedz zdrowo, stawiaj na produkty nieprzetworzone i eliminuj z diety niepotrzebny cukier oraz nadmiar soli.
  2. Wprowadź regularne godziny spożywania posiłków. Po trzech miesiącach doskonale znamy rytm dnia dziecka, dlatego wtedy warto wprowadzić systematyczne godziny jedzenia. Należy zachować około trzygodzinne odstępy pomiędzy kolejnymi daniami.
  3. Jeżeli pomiędzy posiłkami poczujemy głód nie brońmy się przed jedzeniem. To oznaka, że nasz organizm potrzebuje więcej. Wówczas postawmy na zdrowe przekąski i nie zadowalajmy się słodyczami. One nie przybliżą nas do figury sprzed ciąży.
  4. Karmienie piersią przyczynia się do utraty wagi. Do takiego wniosku doszli badacze, który udowodnili, że kobiety karmiące swoje dzieci dłużej niż pół roku statystycznie więcej kilogramy zrzuciły. 
  5. Kobiece mleko w 50% składa się wyłącznie z wody, która dodatkowo przyspiesza metabolizm. Nie zapominajmy również, żeby sobie dostarczyć co najmniej 8 szklanek dziennie. 
  6. Wybierajmy zdrowsze zamienniki. Stawiajmy na pokarmy, które pozwolą nam spalić więcej tłuszczu, a jednocześnie będą dla nas zdrowe. Zwiększmy ilość spożywane błonnika dzięki wprowadzeniu do jadłospisu pieczywa gruboziarnistego, razowego oraz warzyw. Stawiajmy na białko i kwasy tłuszczowe omega - 3 zawarte w rybach. Nie zapominajmy o owocach, które mogą być doskonałą alternatywą dla ulubionych słodyczy. 
  7. Pamiętajmy, że powinniśmy w czasie karmienia spożywać około 1500 - 1800 kcal. Absolutnie nie mniej, ponieważ to może się przyczynić do zmniejszenia ilości produkowanego mleka.
  8. Nie zapominajmy, aby już w trakcie ciąży racjonalnie się odżywiać i przybierać na wadze w granicach normy. To, ile kilogramów nam przybędzie ma olbrzymie znaczenie. Tym bardziej, że łatwiej zrzucić zbędną wagę, jeżeli nadwyżka mieści się w normie.
Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Dr Farin w promocji:
Dr Farin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 214 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyOdchudzanie