Na co zwrócić uwagę wybierając czekoladę?

Na co zwrócić uwagę wybierając czekoladę?

Redakcja

2016-09-07

1 komentarz

Jeżeli zamierzamy zakupić rzeczywiście dobrą, ciemną czekoladę, musimy zwrócić uwagę na jej skład. Najrozsądniej, jeżeli jest on jak najkrótszy oraz posiada tylko miazgę kakaową, kakao o obniżonej zawartości tłuszczu, tłuszcz kakaowy, cukier i w ostateczności naturalne dodatki, np. wanilia, chili, mięta, skórka pomarańczowa. Jeżeli czekolada posiada w własnym składzie cukier na pierwszym miejscu, tzn. że jest niewiele wartościowa pod kątem składników oraz antyoksydantów. Uważajmy także na dodatek utwardzonego tłuszczu roślinnego, który może wywoływać miażdżycę oraz choroby nowotworowe.

Których czekolad powinno się unikać?

Musimy stronić od czekolady białej, bo jest czekoladą wyłącznie z nazwy. Posiada najwyżej znikome ilości kakao, zaś składa się z ogromnej ilości cukru, tłuszczu oraz aromatów. Czekolada nadziewana może posiadać sztuczne aromaty, konserwanty, emulgatory, regulatory kwasowości. Z naturą ma zatem niedużo wspólnego. Z kolei słodka czekolada mleczna porównując z ciemną oraz deserową posiada zdecydowanie mniej kakao, a dużo więcej cukru, tłuszczu oraz bezwartościowych dodatków.

Rozwiąż test na uzależnienie od czekolady!

Czy wyłącznie czekolada gorzka jest korzystna?

Jeśli wspominamy o wpływie na zdrowie, to naprawdę lepiej jest wybrać czekoladę ciemną (70-99 proc.) lub deserową (50-70 proc.). Słodka czekolada mleczna posiada 25-50 proc. kakao, zatem także będzie miała pewne dobroczynne oddziaływanie, choć dużo mniejsze. Oprócz tego posiada dużo więcej cukru oraz chemii. Czekolady ciemne oraz deserowe są zdecydowanie bardziej sycące, zatem nie jest łatwo zjeść od razu całą tabliczkę, co nieraz ma miejsce w kwestii czekolady mlecznej.

Ile możemy na dzień spożywać czekolady, by sobie nie zaszkodzić?

To jest zależne od tego, co spożywamy lub mamy zamiar zjeść danego dnia. Jeśli nie konsumujemy innych słodkości, jedzenia typu fast food, przesłodzonych soków czy tuczących pokarmów, możemy na dzień zjeść parę kostek czekoladowych przysmaków. Zaś, jeżeli chodzi o jadłospis osób odchudzających się, to w sytuacji, gdy jadłospis jest właściwie zbilansowany, nie ma powodu, aby całkowicie zrezygnować z czekolady. 


Dodaj komentarz

Komentarze

jolantakozyra

2016-10-16 10:20:26


najlepsza czekolada to taka, która ma duży procent kakao

DietyZdrowieZdrowe odżywianie