Makaron jest tuczący? To mit!

Makaron jest tuczący? To mit!

Redakcja

2016-08-16

1 komentarz

Przez długi czas sądzono, że - uważany za niezwykle kaloryczny - makaron jest tuczący. Chcąc zmniejszyć wagę lub zachować zgrabną sylwetkę, stale wykluczaliśmy go z własnego jadłospisu. Po latach obserwacji i badań eksperci żywieniowi skomponowali listę produktów żywnościowych, które każdy powinien jeść, by zachować zdrowie. Ta lista to piramida żywieniowa, ukazująca poprawny model żywienia.

Makaron jest niezbędny dla zdrowia!

Na bazie piramidy żywieniowej powinniśmy układać swoje codzienne menu. Chcąc zredukować niepotrzebne kilogramy, zaleca się ograniczenie produktów znajdujących się na szczycie piramidy, na korzyść tych z jej podstawy. Kluczowym pytaniem jest to, w którym miejscu na owej liście znajduje się makaron. Okazuje się, że jest w grupie najistotniejszej - musi pojawić się w naszym menu 5 razy na dzień. Makaron należy do grupy elementów diety zbożowych, która dostarcza do naszego organizmu niezbędne sacharydy. One z kolei dają nam siły, zwalczają uczucie głodu i pomagają w redukcji tłuszczu zamiast masy mięćniowej podczas treningu.

Dlaczego dietetycy przestrzegają przed makaronem?

Skąd zatem ten mit, że "kaloryczny" makaron jest tuczący i jeśli chce się zmniejszyć wagę, nie wolno go spożywać? Eksperci tłumaczą, że wszystko przez to, że nie umiemy jeść makaronu w odpowiedni sposób. Sam w sobie nie jest on kaloryczny, ale ciężkie sosy, którymi jest polewany na talerzu, już owszem. Bo przecież przy gotowaniu sosów najczęściej sięgamy po śmietanę, mąkę, masło czy ser, aby sos zagęścić. Tak skomponowana porcja nawet pełnoziarnistego makaronu zawiera dużo kalorii i powoduje tycie.

Jak przygotowywać makaron, by nie tuczył?

Jeśli będziemy wystarczające przestrzegać paru reguł, przygotowując jedzenie zawierające makaron, nie będziemy musieli eliminować go z diety. Poznaj elementarne zasady, których musimy się trzymać, przygotowując potrawy z makaronem, by były nie tylko pyszne, ale i zdrowe. Przede wszystkim przygotowuj lekkostrawne sosy bez dodatku mąki lub śmietany. Wybieraj ponadto niskokaloryczny makaron pełnoziarnisty (z mąki durum) zamiast pszennego - nie tylko zwalcza głód (uczucie sytości odczuwać będziesz nawet przez kilka godzin), ale i dotarcza organizmowi cennych składników odżywczych oraz reguluje pracę jelit. Eliminuje przy tym substancje toksyczne, a to z kolei funkcjonuje przeciwcellulitowo. Gotuj makaron al dente - czyli na półtwardo. Jak przekonują Włosi, w ten sposób smakuje najlepiej, a Twój organizm spali więcej kalorii, by go strawić.

Na koniec pamiętaj - waż makaron bezpośrednio przed ugotowaniem, a nie będziesz musiała liczyć kalorii. Wystarczająca porcja makaronu (ważonego na sucho) dla dorosłej osoby to 60 g. Mimo że porcja jest niewielka, to po ugotowaniu, gdy makaron spęcznieje, spostrzeżesz, że jest wręcz idealnych rozmiarów.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Dr Farin w promocji:
Dr Farin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 172 głosów.

Dodaj komentarz

Komentarze

gabrielarydzik

2016-10-16 10:23:43


co by nie powiedzieć na ogół włoszki są całkiem szczupłe więc może ten makaron naprawdę nie jest taki tuczący

DietyZdrowie