Których przekąsek unikać i dlaczego?

Których przekąsek unikać i dlaczego?

Redakcja

2016-08-25

brak komentarzy

Stale, będąc w pracy, w domu czy na imprezie, poddajemy się pokusie przysmaków. W małej ilości nie będą dla nas szkodliwe, mimo wszystko często trudno zachować umiar, bo ich smak bywa uzależniający.

Cukier oraz syrop glukozowo-fruktozowy

Decydując się na przekąskę, skierujmy uwagę, czy cukier nie stoi na I miejscu w składzie. Zwiększa on wartość kaloryczną zakąski a także mimo że uwzględnilibyśmy taki dodatek w dziennym zapotrzebowaniu, i tak będzie niekorzystnie na nas wpływać. Powód? Powoduje skoki poziomu glukozy a także insuliny, przyczyniając się do cukrzycy typu 2, otyłości i próchnicy. Syrop glukozowo-fruktozowy okazuje się tak samo niezdrowy, o ile nie gorszy, bo spożycie go skutkuje odkładania tkanki tłuszczowej wokół organów wewnętrznych a także stłuszczenia wątroby. Co więcej, bardzo wzmaga uczucie głodu.

Glutaminian sodu

Czemu przetworzona żywność smakuje tak, że trudno się z nią rozstać? Dokładnie dlatego że posiada między innymi glutaminian sodu – wzmacniacz smaku, określany smakiem umami. Wiele eksperymentów skupia się na określeniu jego wpływu na człowieka. Stwierdzono z pewnością, że wzmaga uczucie głodu. U spożywających go ludzi nadwaga a także otyłość jest obecny więcej niż trzykrotnie zdecydowanie częściej. Istnieje prawdopodobieństwo jego nadmiar w diecie prowadzi do zamierania neuronów w mózgu.

Benzoesan sodu

Dodawany do płynów, serów, konserw mięsnych a także rybnych i praktycznie wszystkich dodatków. Działa drażniąco na brzuch, może wzmagać tworzenie wrzodów. W połączeniu z witaminą C okazuje się rakotwórczy. Ostatnie badania wykazują, że może uszkadzać komórki a także przyczyniać się do marskości wątroby, schorzenia Parkinsona, a u dzieci wywoływać ADHD.

Zobacz też, jak schudnąć 5 kg w krótkim czasie.

Czego unikać?

To jedynie parę skladników bardzo często spotykanych w przetworzonej żywności, a ich lista okazuje się zbyt długa. Których przysmaków unikać, by nie jeść nadwyżki kcal a także niezdrowych skladników? Oto lista:

  • batony – owe produkty często popularnych firm posiadają jedna wspólną cechę – cukier na I miejscu w składzie. Batony czekoladowe posiadają śladowe ilości kakao, a polewę czekoladową udaje mleko w proszku z cukrem;
  • paluszki solone a także chipsy – są zakąski z największa częstym spożyciem sodu;
  • orzeszki smażone w chrupkim cieście – brzmi smacznie, ale okazują się bombą kaloryczną a także to dość szkodliwą na rzecz żołądka. Pod wpływem wysokiej temperatury, kwasy tłuszczowe omega-6, występujące w orzeszkach ziemnych, podlegają utlenieniu a także robią się zbyt reaktywne, uszkadzając DNA w naszych komórkach. Przy niekończącym się narażeniu na negatywne przyczyny, komórki popełniają błędy w okresie naprawy, co skutkuje tworzenia się komórek rakowych. Panierka, w której są otoczone, okazuje się przesiąknięta tłuszczem trans stosowanym do smażenia
  • ciastka, słodkie bułki a także produkty cukiernicze – cukier, biała mąka a także tłuszcze trans.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyZdrowieOdchudzanie