Korzyści z przejścia na fleksitarianizm

Korzyści z przejścia na fleksitarianizm

Redakcja

2016-12-04

brak komentarzy

Korzyści z przejścia na fleksitarianizm jest dużo. Odmiana menu nie potrzebuje dużo zaparcia. Należy jedynie w miejsce racji mięsa dołączyć więcej racji jarzyn. A jakiekolwiek wyrzeczenia nie mają miejsca. Z jakiego powodu dodatkowo zaleca się postawić na fleksitarianizm?

Korzystniejszy stan zdrowia

Społeczności krajów wysoko rozwiniętych jedzą wiele więcej mięsa niż wynikałoby to z zapotrzebowania ciała na ten budulec. Spożywamy ogrom białka zwierzęcego, a niedużo białka roślinnego. Odpowiednie proporcje pomiędzy nimi są konieczne do utrzymania zdrowia. Mięso z wyjątkiem białka posiada wiele tłuszczu oraz sodu, wobec tego ich zmniejszenie diecie obniża zakres cholesterolu i ciśnienie tętnicze krwi, redukuje także niebezpieczeństwo dolegliwości mięśnia sercowego, cukrzycy typu 2 oraz raka. Z kolei systematyczne spożycie jarzyn, nasion roślin strączkowych oraz składników z pełnego ziarna i zmniejszenie jedzenia rafinowanej oraz wysoko przetworzonej pozwala obronić się przed dolegliwościami cywilizacyjnymi. W badaniu wydanym w "The Permanent Journal" grupa amerykańskich specjalistów poleca dietę fleksitariańską jako sposób na polepszenie całościowego stanu organizmu oraz rezultatów analiz krwi. Używanie diety opartej na jarzynach u osób badanych skutkowało obniżeniem wagi, ciśnienia tętniczego, poziomu glukozy oraz cholesterolu. Lekarze bardzo zalecają fleksitarianizm jako składnik kuracji wysokiego ciśnienia, cukrzycy typu 2, dolegliwości układu naczyniowego czy też nadwagi. Co istotne, ten sposób żywienia powoduje benefity lecznicze bez przymusu kompletnego zrezygnowania z mięsa.

Spożycie produktów spożywczych lepszej jakości

Przyrządzanie dań z mięsa czy też ryb, które nie są hodowane przemysłowo, to wielki wydatek. Wykonywanie zakupów u miejscowych wytwórców, rolników albo w supermarketach z certyfikowanymi wyrobami mięsnymi zdecydowanie zwiększa wydatki wyżywienia rodziny i niedużo ludzi może sobie na to dopuścić. Mimo wszystko wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak istotne jest konsumowanie jedzenia o jak maksymalnej jakości, wolnej od ubocznych składników, wytworzonej w warunkach co najmniej zbliżonych do naturalnych. O ile kupowanie ekologicznego mięsa albo ryb dziennie jest odczuwalnym wydatkiem, o tyle główny posiłek 1-2 razy w przeciągu tygodnia z ich udziałem nie musi już być ogromnym obciążeniem finansowym, a zaprocentuje wartością wzmacniającą oraz smakiem.

Czerpanie zalet z produktów pochodzenia zwierzęcego

Ścisła dieta wegetariańska albo wegańska nie uniemożliwia dostarczenia do ciała właściwej ilości białka, ale to niełatwe, szczególnie dla osób, które tylko rozpoczynają odżywianie w taki sposób. Semiwegetarianizm dostarcza pokrycie zapotrzebowania na białko czy też inne istotne odżywcze składniki, jak kwasy tłuszczowe omega-3 z tuczących ryb morskich oraz wit. B12, która właściwie nie pojawia się w artykułach pochodzenia roślinnego.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Catch Me Patch Me w promocji:
Catch Me Patch Me
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 197 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyZdrowe odżywianie