Klucz do zdrowego odżywiania w pracy

Klucz do zdrowego odżywiania w pracy

Redakcja

2016-08-31

brak komentarzy

Poza domem przebywamy znaczna część dnia i w tym czasie także musimy jeść. Wybieganie z domu bez porannego posiłku, a następnie niecierpliwe czekanie, aż uda się coś zjeść w lokalach, które kończy się zazwyczaj przejadaniem – to główne błędy szkodliwe dla naszego zdrowia a także figury. Systematyczne, zbilansowane dania to klucz do zwycięstwa!

Proste posiłki

Zdecydowanie warto pod koniec dnia przeznaczyć chwilę czasu oraz naszykować posiłki na następny dzień.postaw na potrawy proste przykładowo jednogarnkowe lub sprawdzone, które zrobisz błyskawicznie. Zależnie od tego, jak długo jesteś poza domem, musimy być przygotowanym na dużo więcej aniżeli jedną porcję. Możesz wziąć więcej obiadu lub wykonać prosty lunch. Jeden słodzony posiłek przez cały dzień służy stopować chęć na słodkości. Więc jeżeli jesteś łasuchem, na drugie śniadanie zorganizuj porcję owoców, koktajl na podstawie banana, owsiankę w słoiczku z owocami a także jogurtem, naleśniki z twarożkiem oraz owocami lub pudding chia.

Pełnowartościowe jedzenie

Zapomnij o drożdżówce czy kanapce z piekarni obok. Aby na długo zaspokoić wrażenie głodu, niezbędne okazuje się dostarczenie pełnowartościowego białka a także sacharydów złożonych, dopełnione porcją prawidłowych tłuszczów jedno- oraz wielonienasyconych. Nie odszukasz tego w szybkim posiłku kupionym „gdziekolwiek”. Miej za każdym razem z zamrażarce niewielkie porcję kurczaka, indyka czy wołowiny. W wersji wege – namocz dzień uprzednio fasolę, ciecierzycę lub ugotuj soczewicę. Do tego potrzebne są kasze: gryczana, jaglana, ryż, dowolna mąka do przyrządzenia naleśników, pełnoziarnisty lub bezglutenowy makaron i baza jedzenia, co to oznacza warzywa – w sezonie świeże jagody, w zimie tak samo świetnie sprawdzają się mrożone.

Zakąski w pracy

Jednak czasem okazuje się, że znaczna część kcal konsumowanych w pracy nie wywodzi się z pełnowartościowych pokarmów, a z przysmaków. Słodka kawa z sieciówki, a do tego batonik czekoladowy to mniej więcej 700 kcal. Nie każdy lubi małą czarną, ale taka wersja okazuje się najzdrowsza a także daje najmniej kcal. Każda kawa czy herbata, których zazwyczaj w pracy pijemy sporo, dosłodzone dwiema łyżeczkami węglowodanów to kolejne 50 kcal. Napoje owe bez wątpienia zmniejsz do jednego na dzień lub zainwestuj w inne sztuczne produkty słodzące jak ksylitol, erytrol czy stewia, a herbatkę czarną zastąp zieloną bez cukru.

Sprawdź też 5 sposobów na wystający brzuch po jedzeniu

Plan dnia

Może się to okazywać zbędne, ale mało kiedy popełniamy błędy odżywiania, gdy z góry zaplanujemy sobie dania. Zachowaj równe odstępy pomiędzy daniami, które wynoszą ok. 4 godziny. Poranny posiłek po wstaniu z łóżka to baza. Jeżeli rankiem nie masz czasu wykonać własnego ulubionego jedzenia, zrób to pod koniec dnia. Ostatnie badania potwierdzają, że zdecydowanie lepiej na gospodarkę insulinową mają wpływ śniadania białkowo-tłuszczowe, bo po wstaniu z łóżka mamy naturalnie wyższy poziom kortyzolu aniżeli w ciągu dnia.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Forskolin 2 w promocji:
Forskolin 2
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 159 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyZdrowieOdchudzanieZdrowe odżywianie