Jakie jest dzienne zapotrzebowanie kalorii u mężczyzn?

Jakie jest dzienne zapotrzebowanie kalorii u mężczyzn?

Redakcja

2016-11-20

brak komentarzy

Każdego dnia zapotrzebowanie energetyczne to poziom siły (kcal), którą powinno się dać codziennie organizmowi z jedzeniem, by pokryć wydatki energii będące konsekwencją Podstawowej Przemiany Materii (PPM) – na którą budują się mechanizmy fizjologiczne tj. metabolizm, oddychanie, przepływ krwi, odnowa komórek oraz tkanek i Ponadpodstawowej Przemiany (PPPM) – na którą składają się energia niezbędna do przeprowadzania działań dnia dziennego, wysiłku, ruchu oraz pracy zawodowej. Każdego dnia zapotrzebowanie energii jest zależne od: indywidualnego rytmu przemiany materii, ciała, wzrostu, wieku, płci, poziomu aktywności fizycznej oraz stanu fizjologicznego (ciąża, czas laktacji). Więc, jakie jest dzienne zapotrzebowanie kalorii u mężczyzn, a jakie u kobiet? Śpieszymy z wyjaśnieniem.

Dzienne zapotrzebowanie kalorii u mężczyzn

- Mężczyźni 21-64 lat praca lekka - 2400 - 2600 kcal
- Mężczyźni 21-64 lat praca umiarkowana - 2800 - 3200 kcal
- Mężczyźni 21-64 lat praca ciężka - 3500 - 4000 kcal
- Mężczyźni 21-64 lat praca szczególnie ciężka - 4000 - 4500 kcal
- Mężczyźni 65-75 lat - 2300 kcal
- Mężczyźni powyżej 75 lat - 2100 kcal

Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne - ile kcal już jesz?

Opłaca się ustalić, ile kcal jest w codziennym menu. Jak to wykonać? Osiądź z długopisem, kartką papieru oraz kalkulatorem oraz policz, ile kcal każdego dnia jest w twoim posiłku. Ta liczba może okazać się przykrą niespodzianką, szczególnie jeżeli folgujesz sobie w kwestii słodkości. Niepozorna kostka czekolady posiada aż 50 kcal, a, jak wiadomo, na jednej kostce zazwyczaj się nie kończy. Obliczając zawartość konsumowanych kalorii, miej na uwadze własny tryb życia. Jeżeli każdego dnia odwiedzasz klub fitness, potrzeba ci odrobinę więcej siły, obserwuj zatem, ile kcal spalasz podczas treningów i dorzuć do rekomendowanej ilości. Jeżeli jesz więcej kcal niż wynika z twoich obliczeń i ich nie spalasz – dokonaj analizy, co możesz wyrzucić z jadłospisu. W szczególności rekomendujemy zrezygnowanie z przysmaków takich batony oraz chipsy. Są prawdziwymi bombami kalorycznymi. Taką przegryzkę można wymienić na orzechy czy też świeże owoce. Pomyśl także o codziennym spalaniu tkanki tłuszczowej: na sali treningowej czy basenie. Może będziesz biegać? Wówczas bez trudu spalisz zbyt duża ilość kalorii.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Dr Farin w promocji:
Dr Farin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 164 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyOdchudzanie