Jak zapobiegać efektowi jojo?

Jak zapobiegać efektowi jojo?

Redakcja

2016-09-15

brak komentarzy

Nareszcie udało ci się uzyskać wyśnioną wagę ciała? To teraz staraj się ją zachować. Pewną barierą może okazać się efekt jojo. Jak go uniknąć?

Kuracji wyszczuplającej nieodłącznie towarzyszą wszechobecne wyrzeczenia - gdy próbujemy utracić wagę, odmawiamy sobie słodkości, tuczących potraw rodzaju fast food a także gazowanych soków. Po zaprzestaniu kuracji odchudzającej oraz uzyskaniu doskonałej figury, chęć na zabronione jedzenie często wraca mimo wszystko ze zdwojoną mocą i coraz ciężej jest nam oprzeć się pokusie. Ciągle okazuje się, że po jedynie paru m-cach waga wraca do punktu wyjścia lub wprost przewyższa wartości sprzed głodówki. Mamy wtedy do czynienia z tak zwanym efektem jojo. Jak wyeliminować problem tego stanu?

Co to jest efekt jojo?

Jak wyjaśnia dietetyk: Efekt jojo to efekt równomiernego powrotu utraconej wagi, który zachodzi po czasie zrzucania wagi, jeśli nie będą zachowane dobre przyzwyczajenia odżywiania oraz nagle gwałtownie rozpoczniemy zwiększać wartość kaloryczną diety. W teorii, uniknięcie efektu jojo jest banalnie proste, należy przecież nadzorować rozmiar dań a także kontynuować czynny tryb życia. W rzeczywistości nie okazuje się to mimo wszystko takie łatwe, szczególnie gdy terapia wyszczuplająca była dość rygorystyczna, a zestaw dań mało niejednorodny. Zakończenie kuracji odchudzającej może przecież stanowić wstęp do okresu „nagradzania się” za poczyniony trud oraz wyrzeczenia powiązane z procesem głodówki.

Czytaj także: Jedzenie po zakończeniu diety - jak nie przytyć?

Pozwalając sobie na kaloryczny deser lub zdecydowanie bardziej tłuste danie, na nowo odkrywamy przyjemność płynącą z posiłków oraz wmawiamy sobie, że mamy to pod kontrolą. Nie pamiętamy, że jeżeli poziom tuczących składników oraz pokarmów w jadłospisie zaczyna się zwiększać, a nie towarzyszy temu rozwój ruchu, stajemy się na prostej drodze do odzyskania nadprogramowych kilogramów. Rozwój wagi jest dodatkowo ekspresowy, gdy nasze pracę w sport redukuje się, oraz na sali treningowej lub na zajęciach fitness pojawiamy się coraz mało kiedy.

Które sposoby zrzucania wagi uchronią nas bezpośrednio przed efektem jojo?

Specjaliści od diety są zdania, iż najskuteczniejszym rozwiązaniem na spalenie tkanki tłuszczowej bez efektu jojo jest tak zwana kuracja dietetyczna redukcyjna. Jakie są jej zasady? - Dieta redukcyjna polega na zmniejszenia tłuszczu do właściwego poziomu, co wiąże się ze stopniowym ograniczaniem składników kalorycznej naszej diety, ale głównie ze zmianą przyzwyczajeń związanych z jedzeniem ‒ wyjaśnia dietetyk. - A więc 4-5 dań przez cały dzień, w odstępach co 3-3,5 h; poranny posiłek zjadane do 9:00, ale nie później niż 60 minut po wstaniu; posiłek wieczorny do 20:00. Oprócz tego świeże owoce trzeba jeść przez cały dzień do h 16:00, wypijać 1,5 l wody mineralnej, się wystrzegać słodkości a także piwa. Jeśli po diecie będą zachowane owe elementarne zasady, a wartość kaloryczna będzie zwiększana sukcesywnie, tzn. jeśli odchudzamy się przez ok. 90 dni, to w zasadzie bez zmian okresu musi przebiegać etap odchudzających stabilizacyjnej, mającej na zamiarze powrócenie do właściwej wartości kalorycznej. Te rozwój pozwoli wyeliminować problem efektu jojo. 

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Dr Farin w promocji:
Dr Farin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 206 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyOdchudzanie