Jak szybko schudnąć po ciąży?

Jak szybko schudnąć po ciąży?

Redakcja

2016-12-29

brak komentarzy

Urodziłaś dziecko? Nie przejmuj się, że twoja sylwetka nie prezentuje się tak, jakbyś chciała. Przez najbliższe pół roku możesz przeżyć niezwykłe doświadczenia. Amerykańscy uczeni zajmujący się żywieniem przekonują, że w żadnej innej sytuacji sylwetka nie jest tak świetnie przygotowana do tracenia wagi, jak po wydaniu na świat potomka. Zatem - jak szybko schudnąć po ciąży?

Uczynne hormony

Utrata kilogramów w początkowych miesiącach po urodzeniu dziecka odbywa się niezwykle szybko. Tym razem nie chodzi o to, by spożywać mniej i więcej się ruszać, lecz o to, by żyć w harmonii z swoim ciałem. Przeważnie nasze hormony dbają o kumulowanie zasobów warstwy tłuszczu - na wypadek ciąży. Teraz obdywa się to inaczej. Hormony zadbają o to, byśmy chudły. Gdy rodzi się dziecko, rodzi się również łożysko, którzy wytwarzało hormony wspomagające uczucie głodu. Poziom estrogenu oraz progesteronu odzyskuje wcześniejszy poziom, uczucie głodu słabnie, a przemiana materii zaczyna być nastawiona na redukcję tkanki tłuszczowej. To zjawisko trwa ponad pół roku. Następnie poziom hormonów normuje się, wszystko wraca do dawnego stanu, więc już ciężej chudnąć. W związku z tym tak ważne staje się to, by myśleć o powrocie do dawnej figury tuż po urodzeniu.

Waga zacznie spadać sama

Pewnie już w tydzień po urodzeniu waga wskaże, że schudłać ok 6 kg. Przez kolejne tygodnie wskazówka wagi będzie się cofać bez twojego specjalnego udziału. Twoje ciało będzie się pozbywało nadwyżki substancji. Zmniejszy się macica. Zgubisz dzięki temu ok. 3 kg.

Jak przyspieszyć odchudzanie po ciąży?

ECO SLIM SZYBKIE ODCHUDZANIE

Początkowe tygodnie to nie moment na energiczny trening, ale odrobina ruchu poprawi dobre samopoczucie, a także pomoże odzyskać lepszą kondycję. Zdecydowanie warto rozpocząć od delikatnych treningów rozciągających. Wielu lekarzy zaleca w tym okresie ćwiczenie mięśni Kegla (powstrzymywanie strumienia moczu podczas jego oddawania), a 2 tygodnie po urodzeniu możesz już uprawiać jogę. Dobrym ćwiczeniem z pewnością okaże się spacer. Tylko uważaj! Przerwij treningi, jeśli zaczniesz odczuwać ból lub przeforsowanie. To nie moment na jogging ani szybką jazdę na rowerze, szczególnie jeśli doświadczyłaś nacinane krocze. Na pływanie także jeszcze za wcześnie, bo mogłabyś złapać infekcję.

Dieta odchudzająca po porodzie

Nie powinnaś stosować po porodzie restrykcyjnych diet. Jedz zgodnie z zasadami Piramidy Zdrowego Żywienia. Jeśli będziesz jeść zbyt mało, mogą zacząć Ci wypadać włosy i zaczniesz czuć się ciągle zmęczona. Jedz białko (powinno stanowić ok 30% Twojego pożywienia), ale nie zapomnij o węglowodanach (o. 50% jadłospisu), a także błonniku (pełnoziarnisty chleb, grube kasze, razowy makaron, brązowy ryż i świeże owoce oraz jarzyny). Nie przesadzaj z ograniczaniem tłuszczów i węglowodanów. Jedz potrawy gotowane na parze, pieczone w folii lub na grillu. Stroń od potraw konserwowanych, solonych, fast foodów. Stosując się do tych zaleceń, na pewno uda Ci się szybko schudnąć po ciąży.

Zobacz też

Szybkie odchudzanie

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Kankusta Duo Forte w promocji:
Kankusta Duo Forte
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 198 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Odchudzanie