Jak schudnąć, gdy brak motywacji?

Jak schudnąć, gdy brak motywacji?

Redakcja

2016-11-27

brak komentarzy

O ile zdecydowałaś, iż będziesz tracić na wadze, masz w myślach już to jak będziesz redukować nadprogramowe, wiesz które zasady będziesz przyjmować, co będziesz spożywać, a których produktow się wystrzegać. Nie możesz zapomnieć o tym, iż sam jadłospis nie wystarczy. Szczególnie dobrze, że wiesz co, kiedy i w jakich proporcjach musisz spożyć, ale to nie wszystko. Drugim ważnym elementem odpowiedniego podejścia do zrzucania wagi okazuje się właściwe nastawienie. Bez niego choćby z wysokim kunsztem dopracowana kuracja dietetyczna nie pomoże. Sama dieta nie czyni cudów. Jest ona bazą odpowiednio prowadzonego zrzucania wagi, ale brak adekwatnej motywacji do działania, którą musisz znaleźć w sobie w celu utraty nadwagi czy przybierania na wadze nie pomoże w ich zwalczaniu. A jak schudnąć, gdy brak motywacji? Należy ją w sobie znaleźć.

Ucz się

Szukaj wiadomości w jaki sposób podtrzymywać własną moc motywacji do działania. Czytaj jak radzić sobie z problemami, jak zachowywać się w momentach zwątpienia, co wykonywać gdy przychodzą niełatwe chwile.

Rozpocznij od niedużych zmian

Jeżeli Twoje przyzwyczajenia odżywiania obligują do licznych restrykcyjnych modyfikacji, to nie wdrażaj ich wszystkich jednocześnie, ponieważ jedynie się zniechęcisz pierwszymi zakazami. Wszystkie zmiany własnego aktualnego menu wdrażaj stopniowo. Na początek przykładowo postaraj się jeść dania o ustalonych godzinach, staraj się powiększyć ich ilość, jeżeli jesz 1 albo 2 potrawy na dzień. Następnie dostrzeżesz, iż przy tej poprawce własnego menu z rzadka masz chęć na słodkości, wówczas zacznij sukcesywnie je eliminować z jadłospisu. Nastepnie skup się na odpowiednim doborze składników. Jadaj ciemne wypieki w miejsce jasnego, pij więcej wody mineralnej w miejsce przesłodzonych soków, spożywaj jarzyny, świeże owoce, zamieniaj tłuste mięso na jego niskotłuszczowe rodzaje.

Nagradzaj siebie za osiągane efekty

Nie zapominaj, by nagrodą nie była czekolada czy inna przekąska. Nagrodą niech okaże się długa kąpiel w przyjemnej woni olejków, konsultacja u kosmetyczki, korzystny sen itp.

Daj sobie szansę pokochania nowego stylu życia oraz odżywiania

Modyfikacja zwyczajów związanych z jedzeniem stale kojarzy się ze zmianami niemożliwymi do wprowadzenia ich w życie. Dobór poprawnych produktów spożywczych nie w każdym przypadku musi się kończyć niesmacznym jedzeniem. Jest dużo zalecanych składników, które nieczęsto jesz a są smakowite i ochoczo byś po nie sięgnęła gdybyś kiedyś je spróbowała, przykładowo: płatki, orzechy, otręby z owocami suszonymmi, kefiry, maślanki, wyroby piekarskie razowe z owocami suszonymi, wypieki razowe z ziarnami itp.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieZdrowe odżywianie