Jak opanować głód?

Jak opanować głód?

Redakcja

2016-09-17

1 komentarz

Chcesz jeść mniej i chudnąć bez problemów? Sprawdź, jak opanować swój głód. To nie te trudne, jak Ci się wydaje. 

1. Jedz za każdym razem przy uporządkowanym stole

Nie obstawiaj się bez potrzeby różnymi daniami. Badacze udowodnili, że najszybciej czujemy sytość, gdy jedzenie zawiera jedynie pojedynczy artykuł. Po trzecim lub czwartym kęsie nasz głód się redukuje. Jeżeli zaś na stole jest ogrom jedzenia, rozbudzamy zmysł smaku oraz tracimy powściągliwość.

2. Wertując kartę potraw w knajpce, trzymaj na wodzy wyobraźnię

Spektakularnie brzmiące nazwy pokarmów (przykładowo "Soczysty filet rybny w delikatnym sosie") wpływają na, że zamawiamy sporo więcej, niż jest to nam wymagane dla zaspokojenia głodu. Nie zapominaj zatem: "Soczysty filet rybny" to jedynie smażona ryba! Nie nabijaj sobie nadprogramowych kcal!

3. Postaraj się nie jeść zbyt często w dużym towarzystwie

Czyjś głód potęguje nasz własny! W obecności 1 osoby zjadamy 35. procentach więcej, w czteroosobowej grupie – 76 procent, a w ośmioosobowej – niemal dwukrotnie tyle niż wówczas, gdy przy stole siedzimy sami.

Czytaj także: Jak działają superbrzuszki dr Tony'ego Catersiano?

4. Walcz ze stresem

Wiadomo, człowiek spięty czy zestresowany sięga po jedzenie niemalże bezwiednie. ORAZ co zła, zazwyczaj są to łakocie. Co więc robić? Postaraj się odnaleźć inne metody na uciszenie własnych niepokojów. Przykładowo zamiast spożywać, zatańcz lub poskacz na skakance. Przemęczenie natury cielesnej doskonale służy na wszystkie kłopoty duszy!

5. Znajdź odpowiednią motywację do zrzucenia otyłości

Przykładowo: "Będę w pozytywnej kondycji fizycznej oraz zacznę chodzić po górach bez zadyszki". Lub: "Nareszcie kupię sobie efektowne ciasne spodnie". Świetnie zmotywowana, szybciej zapanujesz nad apetytem. Choćby nielegalna sesja w sklepie ze słodkimi wypiekami po nerwowym dniu w pracy nie odwiedzie cię od zdobycia celu.

Czytaj także: Jedząc powoli schudniesz - zasady zdrowego odżywiania!

6. Ciągle stosuj wizualizacje

Wyobrażaj sobie, że jesteś na przykład na gorących piaskach ubrana w skąpy strój kąpielowy i z zadowoleniem przyglądasz się swojemu ciału. Lub że bez trudu wchodzisz w uwielbianą spódnicę. Wyobrażając sobie, że jesteś u celu, szybciej odszukasz siły na odpieranie żywieniowych pokus. Dodatnie wyobrażenia czynią cuda!


Dodaj komentarz

Komentarze

jolka5

2016-10-15 19:26:47


w ogole zarcie w knajpach to nie jest dobry pomysl w trakcie diety

DietyOdchudzanieZdrowe odżywianie