Jak jeść więcej warzyw?

Jak jeść więcej warzyw?

Redakcja

2016-09-09

brak komentarzy

Codziennie musimy spożywać 5 porcji jarzyn oraz owoców. Nie oszukujmy się – trudno tak stworzyć własne menu, by zawierało rekomendowaną dawkę tych składników. Co zrobić, żeby spożywać dużo więcej jarzyn? Zobacz, jak w łatwy sposób dorzucić je do każdego posiłku, by codzienna dieta była bogatsza w witaminy oraz sole mineralne.

Jarzynowe śniadanie

Robiąc poranny posiłek, częściej sięgamy po świeże owoce aniżeli jarzyny. Dodajemy je do muesli, płatków owsianych, koktajli. Warzywa w śniadaniu nie muszą być wyłącznie dodatkiem do kanapek w formie plastra pomidora czy ogórka. Purée z dyni można dodać do masy na pancakesy, wykonać wytrawną owsiankę z marchewką lub naszykować omlet z liśćmi szpinaku oraz ziołami.

Kanapka na lunch

W przerwie śniadaniowej w pracy zazwyczaj sięgamy po kanapki. Można do nich włączyć rzeczywiście sporo warzyw lub wziąć opakowanie z jarzynami skrojonymi w słupki. Jeżeli jesteśmy na diecie i usiłujemy maksymalnie zredukować ilość kalorii w jedzeniu, od czasu do czasu możemy zamienić kromki chleba na liście sałaty. Kanapka będzie wówczas mniej kaloryczna oraz zdrowsza. Co ciewawe, warzywa są głównym elementem diety antynowotworowej.

Ciasta z warzywami

Pragniesz jeść prawidłowo oraz równocześnie nie zrezygnować ze słodkich przyjemności? Opcją dla ciebie okazują się pożywne wypieki z jarzynami. Do wyboru masz dużo możliwości – tradycyjne ciasto marchewkowe, amerykański placek dyniowy lub bogate czekoladowe brownie z burakami. Ciasta z odrobiną jarzyn są lekkostrawne, wilgotne oraz świetnie się przechowują. Zdecydowanie warto sprawdzić receptury na warzywne słodkości we własnej diecie. Możesz też wypróbować przepisy na wegańskie koktajle.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

ZdrowieOdchudzanieZdrowe odżywianie