Jak jeść więcej warzyw?

Jak jeść więcej warzyw?

Redakcja

2016-09-09

brak komentarzy

Codziennie musimy spożywać 5 porcji jarzyn oraz owoców. Nie oszukujmy się – trudno tak stworzyć własne menu, by zawierało rekomendowaną dawkę tych składników. Co zrobić, żeby spożywać dużo więcej jarzyn? Zobacz, jak w łatwy sposób dorzucić je do każdego posiłku, by codzienna dieta była bogatsza w witaminy oraz sole mineralne.

Jarzynowe śniadanie

Robiąc poranny posiłek, częściej sięgamy po świeże owoce aniżeli jarzyny. Dodajemy je do muesli, płatków owsianych, koktajli. Warzywa w śniadaniu nie muszą być wyłącznie dodatkiem do kanapek w formie plastra pomidora czy ogórka. Purée z dyni można dodać do masy na pancakesy, wykonać wytrawną owsiankę z marchewką lub naszykować omlet z liśćmi szpinaku oraz ziołami.

Kanapka na lunch

W przerwie śniadaniowej w pracy zazwyczaj sięgamy po kanapki. Można do nich włączyć rzeczywiście sporo warzyw lub wziąć opakowanie z jarzynami skrojonymi w słupki. Jeżeli jesteśmy na diecie i usiłujemy maksymalnie zredukować ilość kalorii w jedzeniu, od czasu do czasu możemy zamienić kromki chleba na liście sałaty. Kanapka będzie wówczas mniej kaloryczna oraz zdrowsza. Co ciewawe, warzywa są głównym elementem diety antynowotworowej.

Ciasta z warzywami

Pragniesz jeść prawidłowo oraz równocześnie nie zrezygnować ze słodkich przyjemności? Opcją dla ciebie okazują się pożywne wypieki z jarzynami. Do wyboru masz dużo możliwości – tradycyjne ciasto marchewkowe, amerykański placek dyniowy lub bogate czekoladowe brownie z burakami. Ciasta z odrobiną jarzyn są lekkostrawne, wilgotne oraz świetnie się przechowują. Zdecydowanie warto sprawdzić receptury na warzywne słodkości we własnej diecie. Możesz też wypróbować przepisy na wegańskie koktajle.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Dr Farin w promocji:
Dr Farin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 140 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

ZdrowieOdchudzanieZdrowe odżywianie