Jak jedzą nastolatki – czyli częste posiłki = smuklejsza figura?

Jak jedzą nastolatki – czyli częste posiłki = smuklejsza figura?

Redakcja

2016-12-25

brak komentarzy

Młodzież, która pałaszuje przynajmniej cztery dania na dzień jest często chudsza gdy porównamy ją do innych równolatków konsumujących sporadycznie. Hiszpańscy uczeni sądzą, że zalet częstszego jedzenia posiłków jest dużo więcej. Czy można być smukłym bez wprowadzania specjalnego jadłospisu? Czy odchudzanie bez diety jest możliwe? Jak jedzą nastolatki i czy możemy się od nich czegoś nauczyć?

Higiena żywienia

Specjaliści ds. żywienia od zawsze mówili: spożywaj zdecydowanie mniej, a zdecydowanie częściej. Precyzyjnie gryź. Nie spiesz się. Tradycjonaliści zwracają uwagę na fakt, że chwila, którą przeznaczamy na jedzenie to chwila dla siebie i trzeba ją celebrować. Teraz uczeni odnaleźli poparcie tych słów w formie eksperymentów nad młodzieżą. Udowodniono bowiem, że młodzi ludzie, którzy jedli stopniowo, byli zdecydowanie mniej otyli. Co ciekawe, nie miały tu znaczenia treningi ruchowe. Interesujące są również dysonanse, gdy weźmiemy pod uwagę podział na płeć. Chłopcy, którzy błyskawicznie „wrzucali” w siebie jedzenie byli wyżsi i ważyli dużo więcej a także mieli dużo większy obwód w talii aniżeli dziewczęta z badanej grupy.

Bez śniadania dzieci tyją

Od dawna poranny posiłek jest powszechnie uznawany za główne danie dnia. Wpływa na naszą przemianę materii przez kolejne kilkanaście godzin. Badacze z Food Science and Technology and Nutrition (ICTAN) dowiedli również, że poranny posiłek jest zwłaszcza istotny dla chłopców, którzy nie wykonują ćwiczeń. Ci którzy systematycznie jedli śniadania byli zdecydowanie mniej otłuszczeni od tych, którzy ich nie jedli.

Cynk, wapń i żelazo – co powinien jeść nastolatek

Hiszpańscy uczeni apelują w swoim sprawozdaniu wydanym w Journal of Adolescent Health, że 20 procent wzrostu i 50 proc. mięśni istota ludzka zdobywa z całą pewnością w okresie dojrzewania (mniej więcej w wieku 9-14 lat). W tym okresie młody człowiek przejawia zwiększony popyt na wapń (wzrost kości), żelazo (wytwarzanie czerwonych krwinek, konieczne dla tkanki mięśniowej), cynk (silna tkanka mięśniowa, zdrowe kości). W związku z tym jego dzienna zbilansowana dieta musi zawierać 3-4 szklanek mleka, co najmniej 5 porcji warzyw i owoców, dwa białka i 6 do 12 porcji makaronu, ryżu czy płatków. Radzą również, by wystrzegać się tuczących i przesłodzonych potraw.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Dr Farin w promocji:
Dr Farin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 180 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyOdchudzanieZdrowe odżywianie