Fleksitarianizm - zasady jednej z najzdrowszych diet

Fleksitarianizm - zasady jednej z najzdrowszych diet

Redakcja

2016-12-02

brak komentarzy

Fleksitarianizm to przepis żywienia, w którym bazuje się na jarzynach oraz pozostałych produktach pochodzenia roślinnego, mimo wszystko od czasu do czasu dopuszcza się konsumowanie mięsa czy też ryb. Ta dieta pozwala obronić się przed dolegliwościami układu naczyniowego, cukrzycą oraz guzami nowotworowymi. Może także wywoływać zmniejszenie wagi. Przejście na dietę fleksitariańską powoduje dużo benefitów, nie wyłącznie dla zdrowia, a przy tym nie wymaga przestrzegania drakońskich reguł.

Kuracja dietetyczna fleksitariańska – zasady

Określenie fleksitarianizm pochodzi od 2 angielskich słów: flexible a także vegetarian a także oznacza elastyczny wegetarianizm – środek żywienia opierający się na jarzynach a także owocach, mimo wszystko od momentu do okresu dopuszczający mięso czy też ryby. Ta osobiście kuracja dietetyczna zwana okazuje się semiwegetariańską. Zakłada ona korzystanie ze wszystkich bogactw płynących ze korzystania z ścisłej kuracji odchudzającej wegetariańskiej, oraz zapewnianie do ciała substancji wzmacniających, które da się pozyskać wyłącznie z czynników zwierzęcego. Jest świetnym pójściem dla ludzi, które pragną jeść prawidłowo a także zadbać przez jedzenie o barierę przed dolegliwościami, mimo wszystko nie są w stanie zupełnie powstrzymać się od z mięsa. Wpisuje się także w trendy niskotłuszczowe 2016 roku, wśród których wyróżnia moda na z warzywami potrawy.

Teoria fleksitarianizmu objawiła się po raz ten pierwszy w połowie lat 90., mimo wszystko głośno zrobiło się o niej za sprawą książki z 2008 roku "The Flexitarian Diet: The Mostly Vegetarian Way to Lose Weight, Be Healthier, Prevent Disease and Add Years to Your Life" (Dieta fleksitariańska: przeważnie wegetariański sposób, aby stracić na wadze, być zdrowszym, ustrzec się przed dolegliwościami oraz wydłużyć życie). W książce da się odnaleźć określone przykłady planów dietetycznych z określeniem ilości kcal oraz propozycje dań, w których mięso substytuuje się wyrobami roślinnymi. Fleksitarianizm nie zakłada specjalnego rygoru ani ścisłych zasad. Zmobilizują do równomiernego wymieniania mięsa na składniki pochodzenia roślinnego. Grupy czynników, na których jest oparty jadłospis, to:

- „nowe mięso” - tofu, fasola, soczewica, groch, nasiona oraz orzechy, jaja,
- jarzyny oraz świeże owoce,
- składniki z całościowego ziarna,
- nabiał,
- zioła oraz nieprzetworzone słodziki.

Kuracji fleksitariańskiej przyświeca prosta zasada: „Więcej jarzyn, mniej mięsa”, która nie nazywa, co precyzyjnie ma znaczyć „mniej”. Nie musimy zastosować się do jakichkolwiek ścisłych reguł, odstąpienie od których przynosi wyrzuty sumienia. Dlatego coraz większe zaciekawienie tym rozwiązaniem żywienia osób dbających o zdrowie, ponieważ da się go dopasować do indywidualnych upodobań oraz stylu życia, a przy tym mieć uczucie, iż określone aspekty własnego życia ulega zmianiom na korzystniejsze. Jadłospis opiera się na klasycznych produktach, nie potrzebuje tropikalnych produktów i jest przyjazna dla portfela. Nie zabrania posiłków w lokalach oraz dopuszcza wypijanie piwa (1 drink każdego dnia dla kobiet, 2 dla panów). Docelowo fleksitarianin musi spożywać najważniejsze dania obejmujące mięso 1-2 razy tygodniowo, mimo wszystko fleksitarianami nazywają się choćby osoby, które jedynie raz tygodniowo wykorzystują dzień bez mięsa, a każdego dnia tylko redukują jego jedzenie.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Catch Me Patch Me w promocji:
Catch Me Patch Me
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 275 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyOdchudzanieZdrowe odżywianie