Figura „jabłko” - dieta, ćwiczenia, moda

Figura „jabłko” - dieta, ćwiczenia, moda

Redakcja

2016-10-30

brak komentarzy

Najpopularniejszym typem sylwetki wśród kobiet jest figura „jabłko”. Dieta takiej kobiety powinna bazować na jedzeniu porcji podzielonych na 4-5 posiłków. Dlaczego taka strategia dietetyczna jest najlepsza? Czego unikać w swoim jadłospisie? Jak ćwiczyć, aby podkreślić atuty swojej sylwetki? Wyjaśniamy!

Jak wygląda figura „jabłko”?

Dieta kobiety o figurze zbliżonej do kształtu jabłka powinna być przede wszystkim różnorodna i zbilansowana, lecz nim przejdziemy do jadłospisu warto się zastanowić, czym cechuje się ten typ sylwetki. Cechą „jabłka” są mocne ramiona, delikatne nadgarstki, lecz rozbudowana klatka piersiowa z obfitym biustem. Szerokie i mocne plecy sprawiają, że sylwetka ma stosunkowo ciężką prezencję. Nawet jeżeli panie w tym typie figury są szczupłe, największą uwagę zwraca brak talii i nawet lekko wydatny brzuch. Atutem z kolei są dolne partie ciała - zgrabne pośladki, wąskie biodra i szczupłe nogi. 

Figura „jabłko” - dieta

Wiemy już, że kobieta o tym typie figury powinna postawić na zbilansowaną dietę złożoną z 4-5 posiłków dziennie. Odstawienie składników diety zawierających pszenicę i mleko krowie pozwoli uniknąć wzdęć, na które bardzo często cierpią kobiety. Tradycyjny nabiał warto zastąpić wyrobami z koziego lub sojowego mleka. Szczególnie rekomendowane są warzywne sałatki, brązowy ryż, chude zupy jarzynowe, duszone ryby, grillowane piersi kurczaka, a także marchew i buraki. Doskonałą przekąską w diecie są winogrona, gruszki, słoneczniki, daktyle i kiwi. 

Figura „jabłko” - moda

Podstawową zasadą ubioru powinno być zamaskowanie talii i brzucha, zaś zaakcentowanie smukłych nóg. Panie powinny wybierać spódnice rozszerzane, lecz dopiero od linii bioder dla wyrównania proporcji ciała. Nie polecamy bluzek odsłaniających brzuch, spodni typu biodrówki ani z wysokim stanem. Niedobrze sprawdzają się również spódnice na gumkę bądź marszczone w pasie puchowe kurtki. Sweter z golfem bądź pasek w talii to również nie najlepszy pomysł. Doskonałym patentem na wyszczuplenie sylwetki są głębokie dekolty, długie korale bądź szale opadające w dół. 

Figura „jabłko” - ćwiczenia

Trening idealny dla kobiet o figurze „jabłka”? Zdecydowanie aerobic. Doskonale sprawdzają się ćwiczenia aerobowe, które angażują mięśnie górnej partii ciała, a przy tym pomagają pozbyć się tkanki tłuszczowej z ramion, klatki piersiowej, okolicy przepony i pleców. Świetnym pomysłem jest trening na bieżni, przysiady, jazda na rowerze i tenis. Nie zapominajmy również o wzmocnieniu mięśni nóg. 

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Form Explode w promocji:
Form Explode
297 zł 137 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 477 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyOdchudzanie