Dieta zasadowa - jadłospis

Dieta zasadowa - jadłospis

Redakcja

2016-11-13

brak komentarzy

Okazuje się, że jedną z obecnie najpopularniejszych diet jest dieta zasadowa. Jadłospis przygotowany przez dr Roberta Younga nie jest sposobem na pozbycie się dodatkowych kilogramów, lecz na polepszenie kondycji własnego zdrowia i samopoczucia. Ale dokładnie na czym polega dieta zasadowa?

Jadłospis w diecie alkalicznej

W diecie najważniejsza jest stopniowa zmiana proporcji w składnikach kwasowych i zasadowych. Zgodnie z założeniem produkty zasadowe powinny zajmować nawet 70 - 80 procent jadłospisu. Wśród produktów kwasowych - zakazanych w diecie - zalicza się białka pochodzenia zwierzęcego, jajka, cukier, mąkę, płatki owsiane, ryż, kaszę jęczmienną, makaron i niektóre tłuszcze. Wysokim odczynem kwasowym może niestety pochwalić się również czarna kawa, herbata, alkohol i nikotyna.

Co jeść w diecie zasadowej?

  • warzywa - najlepiej zielone, surowe bądź gotowane na parze;
  • owoce – surowych, najlepszy wybór to grejpfruty i cytryny, które mają silne właściwości alkalizujące;
  • kiełki roślinne;
  • migdały, orzechy laskowe, ziarna słonecznika i dyni (warto mieć świadomość, że ziarna namoczone przed jedzeniem zwiększają swoją zasadowość);
  • soję – w postaci kiełków, mleka lub tofu.

Oczywiście sama dieta to nie wszystko, albowiem warto przestrzegać kilku innych zasad, które jeszcze bardziej przybliżą nas do zdrowia. Pamiętaj o takich postanowieniach jak:

  • zadbaj o właściwe nawodnienie organizmu – postaraj się ograniczyć spożycie kawy i herbaty, zaś w ich miejsce wprowadź wodę z dodatkiem soku z cytryny;
  • ogranicz spożycie alkoholu;
  • wprowadź jedzenie systematycznych i mniejszych objętościowo posiłków;
  • dodawaj porcję warzyw lub owoców do każdego dania - postaw na różnokolorowe produkty, zwłaszcza sezonowe w formie surowej, przecieranej, gotowanej lub soków. Miej świadomość, że warzywa powinny 3 razy częściej lądować na Twoim talerzu niż owoce;
  • utrzymuj równowagę kwasowo - zasadową również na talerzu - jeżeli umieszczamy na nim produkty kwasotwórcze, takie jak zboża, mięso, jaja, nabiał, słodycze, cukier, należy równocześnie uwzględnić produkty działające alkalizująco, np. warzywa, owoce, mleko, kaszę jaglaną, soki, ziemniaki, bataty;
  • ogranicz jedzenie nadmiernej ilości mięsa, mięsnych przetworów oraz ryb;
  • postaraj się sól zastąpić przyprawami i ziołami;
  • zrezygnuj z żywności wysoko przetworzonej oraz kalorycznych przekąsek.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyOdchudzanie