Dieta TLC - zasady i efekty

Dieta TLC - zasady i efekty

Redakcja

2016-12-01

brak komentarzy

  Martyna Dieta Bez produktu dieta TLC zasady, dieta TLC efekty dieta, TLC, cholesterol, zdrowie polski Dieta TLC - zasady i efekty 2016-11-30 10:45:55

Słaba

Średnia

Wysoka

Description: Co to jest dieta TLC? Jakie są jej podstawowe założenia? Dieta TLC - efekty, których możemy się spodziewać to przede wszystkim poprawa stanu zdrowia i spadek cholesterolu.

Dieta TLC to protokół żywnościowy, który posiada na celu spadek poziomu niedobrego cholesterolu. Jej skutkiem jest zmniejszenie LDL w krwioobiegu o 8-10% w okresie 6 tygodni oraz obniżenie niebezpieczeństwa dolegliwości układu krwionośnego. Dieta TLC jest uboga w tłuszcz, zwłaszcza pochodzenia zwierzęcego; poleca konsumowanie jarzyn, owoców oraz produktów spożywczych z pełnego ziarna. Obfituje w błonnik rozpuszczalny oraz sterole pochodzenia roślinnego, które bardzo przybliżają do spadku poziomu cholesterolu. Dieta TLC jest efektywna w prewencji dolegliwości mięśnia sercowego, mimo wszystko skomplikowana do zastosowania bez pomocy lekarza-dietetyka.

Co to jest dieta TLC?

Kuracja dietetyczna TLC (Therapeutic Lifestyle Changes diet), a więc terapia zmiany stylu życia, została przygotowana poprzez pracowników National Institutes of Health’s National Cholesterol Education Program jako protokół żywieniowy, który posiada na zamierzenia spadek poziomu cholesterolu i zniwelowanie niebezpieczeństwa schorzeń mięśnia sercowego oraz układu naczyniowego. Dieta TLC odnosi się nie wyłącznie do jedzenia dań, ale zakłada też zwykłą umiarkowaną aktywność ruchową poprzez 30 minut i zaniechanie palenia tytoniu.

Dieta jest polecaną głównie ludziom z dolegliwościami układu krwionośnego, dyslipidemią oraz ludziom obciążonym genetycznie tymi dolegliwościami. Mogą mimo wszystko przyjmować ją wszyscy w zamiarze prewencji schorzeń układu naczyniowego bez barier wiekowych. Wartość kaloryczną jadłospisu zaleca się dobierać do indywidualnego zapotrzebowania ciała. Może także ona służyć jako dieta wyszczuplająca, jeżeli zastosuje się właściwy ujemny bilans kalorii.

Dieta TLC – zasady

Kuracja dietetyczna TLC zakłada ścisły udział poszczególnych produktów wzmacniających, a szczególnie zmniejszenie utwardzonych tłuszczów pochodzenia roślinnego oraz nasyconych kwasów tłuszczowych pochodzenia zwierzęcego. Obecność substancji wzmacniających w codziennym menu może oscylować w granicy:
- nasycone kwasy tłuszczowe – mniej niż 7% kompletnej energii menu,
- wielonienasycone kwasy tłuszczowe – do 10% kompletnej energii menu,
- jednonienasycone kwasy tłuszczowe – do 20% kompletnej energii menu,
- cholesterol – mniej niż 200 mg każdego dnia,
- węglowodany – 50-60% kompletnej energii menu,
- błonnik rozpuszczalny – przynajmniej 5-10 gramów każdego dnia,
- białko – ok. 15% kompletnej energii menu,
- sód – mniej niż 2300 mg każdego dnia.

Dieta TLC - efekty

Używanie jadłospisu powinno w okresie 6 tygodni przyczynić się do spadku poziomu niedobrego cholesterolu LDL o 8-10%. Jeżeli tak się nie stanie, zaleca się dołączyć do jadłospisu 2 g na dzień steroli czy też stanoli pochodzenia roślinnego (fitosteroli) w formie wzbogacanych margaryn korzystnych dla pracy mięśnia sercowego oraz podkręcić udział włókna pokarmowego rozpuszczalnego od 10 do choćby 25 g codziennie.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Kankusta Duo Forte w promocji:
Kankusta Duo Forte
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 205 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyOdchudzanieZdrowe odżywianie