Dieta podczas menopauzy

Dieta podczas menopauzy

Redakcja

2016-10-16

2 komentarze

Menopauza to trudny okres na modelowania sylwetki. Wówczas tłuszcz ma skłonność do nadmiernego gromadzenia się, zaś huśtawka nastroju sprzyja podjadaniu słodkości pomiędzy posiłkami. Aby nie groziła nam nadwaga, warto nieco zmodyfikować dotychczasowy sposób odżywiania się. Odpowiednia dieta podczas menopauzy sprawi, że nadal będziemy mogły cieszyć się nienaganną sylwetką.

Po pierwsze, zmniejsz kaloryczność spożywanych posiłków

To najważniejsza zasada podczas diety w trakcie menopauzy. Dlaczego? Kobieta w okresie menopauzy ma mniejsze zapotrzebowanie kaloryczne niż do tej pory. W praktyce powinniśmy spożywać 200 - 400 kcal mniej. Powodem mniejszego zapotrzebowania jest wolniejsza przemiana materii. To jednocześnie dobry moment, aby raz na zawsze pożegnać słodycze - zawarte w słodkościach kalorie szybko zamieniają się w tkankę tłuszczową.

Po drugie, ogranicz ilość tłuszczów

Ograniczenie ilości tłuszczów szczególnie dotyczy tych pochodzenia zwierzęcego. W momencie gdy organizm nie produkuje już estrogenów, odkładanie złogów złego cholesterolu w tętnicach jest pod wyższym ryzykiem. W efekcie prawdopodobieństwo zachorowania na miażdżycę się zwiększa. Najlepszym rozwiązaniem jest całkowita rezygnacja ze smarowania pieczywa masłem. W zamian za masło, postaw na oliwę, którą warto dodać do porcji warzyw. Jest ona bogata w witaminę E, zwaną witaminą młodości. Tłuste mleko zastąp chudszym odpowiednikiem. W przypadku mięs postaw na te bez widocznego tłuszczu, natomiast z drobiu zawsze usuwaj skórkę. Rekomendujemy również rezygnację ze smażenia, tym bardziej, że bogate w kwasy tłuszczowe omega-3 ryby morskie doskonale smakują grillowane.

Po trzecie, nie zapominaj o białku

Spożywanie odpowiedniej ilości białka sprzyja utrzymaniu tkanki mięśniowej. Dla przykładu: 50 - letnia kobieta potrzebuje 0,8 g białka na 1 kg wagi, czyli ważąc 62 kg, powinna spożywać dziennie 50 g białka. Nie zapominaj, że poza mięsem białko można znaleźć w nasionach strączkowych, niektórych warzywach, rybach czy jajkach. Doskonałym zamiennikiem jest soja, dlatego warto wprowadzić dwa wegetariańskie dni w tygodniu. Tym bardziej, że soja jest także cennym źródłem fitohormonów, niezbędnych zwłaszcza w trakcie menopauzy.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Catch Me Patch Me w promocji:
Catch Me Patch Me
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 180 głosów.

Dodaj komentarz

Komentarze

lefthand6

2016-10-21 10:51:15


w trakcie menopauzy najlepiej wspomóc się suplementami typu forskolin itp. ciało jest inne, zmienia się i trudniej jest się pozbyć dodatkowych kilogramów.

ewelinakosinska

2016-10-17 20:16:55


podczas menopauzy to w ogóle ciężko jest schudnąć.

DietyOdchudzanie