Czego nie jeść w ciąży - zasady odżywiania dla ciężarnych

Czego nie jeść w ciąży - zasady odżywiania dla ciężarnych

Redakcja

2016-07-26

brak komentarzy

Co poniektóre panie nie modyfikują swoich przyzwyczajeń związanych z jedzeniem, ale są i takie, które wszelkie składniki biorą pod lupę i nieufnie studiują ich składy. Jak się racjonalnie odżywiać, żeby nie oszaleć? Zdecydowanie warto odnaleźć rodzaj złotego środka i rozważnie wykreślać z jadłospisu to, co naprawdę może zaszkodzić mamie i dziecku. Dowiedz się więc czego nie jeść w ciąży, by Twoje maleństwo mogło być prawidłowo odżywione.

Aby dziecko właściwie się rozwijało, trzeba dostarczać ciału odpowiednich witamin i soli mineralnych, których w produktach żywnościowych brakuje. Każda przyszła mama usłyszała zapewne te słowa, czy to u ginekologa, czy też oglądając TV. Zdecydowanie mniej mówi się na temat tego, od czego w okresie trwania ciąży musimy stronić, a to niebezpieczny błąd. Czego nie jeść ciąży, a które składniki traktować odtąd jako obowiązkowe? Przywołujemy najważniejsze zasady odżywiania dla ciężarnych.

Jadłospis przyszłej mamy

Gdy w ciele kobiety rozwija się dziecko, musi ona zachować umiar w konsumpcji pewnych substancji. Dotyczy to głównie węglowodanów i słodkości a także soli. Zbyt duża ilość węglowodanów w diecie sprzyja szybszemu tyciu, może być przyczyną nagłego wzrostu stężenia glukozy we krwi, powiększając ryzyko wystąpienia cukrzycy w ciąży, podnosi także stężenie trójglicerydów w surowicy krwi, a słodkości dostarczają również znaczących ilości niezdrowych izomerów trans nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Zobacz też, jak utrzymać wagę w ciąży i nie przytyć.

W okresie ciąży panie zazwyczaj walczą z problemem ciężkich i spuchniętych nóg, a u poszczególnych rozwija się nadciśnienie ciążowe. Bardzo pomocne w tych dolegliwościach jest zmniejszenie jedzenia soli. Trzeba stronić od dodatkowego solenia potraw a także selekcjonować składniki o małej zawartości soli. Zwłaszcza obfite ilości soli kuchennej posiadają produkty modyfikowane, których panie w ciąży nie powinny konsumować. Są to składniki takie jak dania instant/potrawy gotowe, sosy, musztardy, konserwy, kiszonki, a także sery topione, sery żółte oraz niskogatunkowe szynki i kiełbasy. Tego po prostu nie wolno jeść w ciąży!

Używki w ciąży – mówimy im kategoryczne „nie”!

Chyba wszyscy wiedzą, że w trakcie ciąży wszelkiego rodzaju używki są zabronione. Te zakazy nie są nieuzasadnione. Poprzez pępowinę łączącą ciało dziecka z matką do niewielkiego ciała płodu dostają się prawie wszelkie elementy znajdujące się we krwi jego mamy. Nawet najmniejsze ilości spożywanego trunku lub wchłanianej w papierosach nikotyny mogą zdecydowanie zaburzyć jego rozwój i przyczynić się do wystąpienia groźnych komplikacji położniczych i wad wrodzonych. Folgując nałogom, nawet świsłe przestrzeganie zasad odżywiania dla ciężarnych nam nie pomoże.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietyCiąża